About Us

Tuesday, December 27, 2011

Azam 2011- Yang Tercapai & Tidak

Lagi 4 hari akan berlalu tahun 2011...and say hello to 2012! Bila bermulanya tahun baru pasti ramai yang mula berazam macam2 kan? sayapun! Tapi azam tanpa usaha hasilnya pasti mengecewakan. Huhuhu... Banyak benda yang saya mahukan dalam tahun ni. Ada yang tercapai dan ada yang tidak. Tapi, Alhamdulillah..saya bersyukur dengan apa yang saya dapat pada tahun ni.




Azam Yang Berjaya Direalisasikan =)

1. Menjadi Seorang Engineer

Alhamdulillah...ini impian saya sejak dari bangku sekolah. Start saja saya ambil course Civil engineering since sekolah teknik, memang inilah cita-cita saya. Syukur....saya dipertemukan dengan syarikat yang memenuhi citarasa saya. Setelah hampir setahun saya bekerja disini, dan saya rasa sangat selesa dan happy =)

2. Membeli Kereta

Finally, setelah sekian lama berharap, saya dapat juga membeli kereta sendiri. Alhamdulillah..saya bersyukur dengan rezeki yang Allah berikan kepada saya. Thank's juga untuk family dan rakan-rakan yang ajar saya bawa kereta. Hahahaha..lesen kereta dah 5 tahun lebih saya pegang, baru tahun ni saya berani drive. Selama ni motorsikal tulah transport saya ke hulu hilir. Hujan panas, itu aje harta saya. Now, kehidupan saya rasa lebih selesa bila dah ada kereta ni.

3. Berkongsi Rezeki Dengan Family

Tahun ni tahun pertama saya bekerja dan saya seronok kerana boleh berkongsi rezeki yang saya perolehi dengan family. gembira jer rasa bila adik-adik suka hati bila dapat beli barang yang diaorang nak. Hati saya rasa puas bila dapat menolong family apa yang patut.

4. Mengaktifkan Diri Dalam Bidang Penulisan

Saya mahu menulis novel dengan lebih baik pada tahun ni. Banyak benda yang saya belajar tentang penulisan novel walaupun secara tidak formal. Malah, saya rasa gembira bila ada pembaca yang tertunggu-tunggu karya dari saya. Saya anggap tahun ni adalah latihan untuk saya supaya dapat menyiapkan sebuah novel yang baik.

5. Mengenalkan Encik PH Kepada Family

Empat tahun saya berhubungan dengan Encik PH. Bukan secara rahsia. Family saya tahu cuma mereka tak pernah bertanya dan rasa ingin kenal siapa teman lelaki saya. Lagipun, saya menghormati prinsip mak ayah saya yang tak suka saya bawa balik lelaki ke rumah selagi belum mencapai kata sepakat untuk berkahwin. Mereka tak suka lelaki selalu datang ke rumah saya tapi belum tahu bila hendak berkahwin. nampak tak manis. 4 tahun kami bercinta jarak jauh. memang saya jarang berjumpa dengan Encik PH. Tapi saya bersyukur sebab sampai saat ini hubungan kami masih lagi bertahan. Paling best, saya kini sudah menjadi tunangan Encik PH. Plan "bertunang" lansung tak masuk dalam impian saya tahun ni....tapi sudah takdir dan saya terima dengan penuh kesyukuran,


Azam Yang Gagal Direalisasikan =(

1. Menyiapkan Manuskrip Novel Kerana Cinta Itu 

Sedih! seyes saya sangat terkilan sebab gagal siapkan manuskrip untuk novel sulung saya ni. Hmmm...saya mengaku yang usaha saya kurang. Tapi yang sebenar-benarnya saya kekeringan idea dan ilmu. Tapi saya try belajar dari kesilapan. Menghasilkan sebuah karya tak semudah yang saya fikir. Susah! Huhuhu...hope tahun 2012 nanti novel ni berjaya disiapkan. Insya-Allah...

2. Menurutkan Berat Badan

Target saya mahu turun 5 kg tapi saya cuma berjaya turunkan 2 kg. Huhuhu...azam saya nak dapatkan kaki yang kurus dan sihatpun tak tercapai jugak. Huhuhu...sedih2. Setiap tahun saya azamkan benda yang sama tapi asyik failed je! Takpe, cuba lagi tahun depan! hehehe...taknak give up

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen!