About Us

Monday, June 19, 2017

cerita 3 Bulan (march -June 2017)

Fuhh....Fuhh..( tiup sikit habuk dan sawang sana sini dekat blog)...

Assalammualaikum korang! Ya Allah...lamanya blog kesayangan saya ni tak berupdate. Makin tak bekerja, duduk rumah makin malas pulak nak menulis. haha..entah apala yang di "busy" kan sangat kan? Padahal anak pun baru sorang je nak jaga.  Azam tahun baru nak rajin update blog pun silalah berkecai sekarang! Dah masuk setengah tahun pun baru ada berapa ketoi je entri untuk tahun ni. Kihkih...

So..tumpang ada mood nak update ni, so saya combine jela semua cerita dalam satu entri. Hihi.. 

Alhamdulillah dah masuk bulan ke-6 saya jadi housewife. Ikutkan 6 bulan ni adalah tempoh percubaan pertama yang saya  letak. Memang plan dalam 6 bulan ni kalau Fayyadh dah ok, memang nak kerja balik. Aim saya nak berhenti jadi housewife pun dalam 6 bulan hingga setahun je. Tapi, bila dah lama duduk rumah, jaga anak, bekerja sendiri rasa best la pulak. hihi...so tahun depanla baru fikir pasal nak kerja semula. 

Fayyadh pun Alhamdulillah sihat sepanjang mama dekat rumah ni. Demam pun baru sekali awal puasa hari tu. Satu family demam. Alhamdulillah...semua dah fully recover.

Bisnes pun Alhamdulillah bertambah baik lepas berhenti ni. Rezeki Allah. Saya masih mampu survive dengan hasil bisnes je untuk berbelanja, bayar hutang & saving tanpa usik duit simpanan saya. Tak ada apa yang berubah lepas berhenti ni. Alhamdulillah...masih boleh berbelanja & menyimpan sama macam time kerja dulu. Tapi extra lebih jimat sebab duduk rumah memang kurang keluar duit pun.

Kalau orang tanya boring ke tak duduk rumah, bagi saya tak sempat lagi nak boring sebab saya ada kerja yang kena buat hari-hari. Layan anak, uruskan bisnes, buat kerja rumah. Teman bersosial tu memang la kurang, tapi still ada jiran-jiran yang baik hati untuk berkawan & bertegur sapa. Hihi...

Alhamdulillah, hujung tahun ni In sha Allah bertambah lagi seorang ahli keluarga kami. Rezeki lepas 3 bulan berhenti kerja, terus dapat berita gembira ni. Lagila saya tak sempat nak boring duduk rumah sebab asyik melayan pregnancy sickness yang agak teruk kali ni compare masa mengandungkan Fayyadh dulu. Dah masuk second trimester ni baru ok sikit. Sekarang baru masuk 16 minggu. Ada lagi 24 minggu nak kena tempuh. Hihi...Bab second pregnancy ni In sha Allah next time saya cerita. Doakan semuanya dipermudahkan.


Baru di awal second trimester tapi berat dah bertambah 5kg! hihi...


Okla tu je kot update yang ada. Saya nak ucapkan selamat berpuasa & menyambut hari raya buat semua pembaca blog saya. Mohon maaf kalau ada salah & silap sepanjang penulisan saya dekat blog ni. Hati2 di jalan raya. Semoga selamat sampai ke kampung masing-masing.


2 comments:

  1. tahniah imah... wahhh... dah duduk rumah baru, siap pakej dapat baby baru sekali..hehehe..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!