About Us

Thursday, June 4, 2020

Aidilfitri 2020

Baru berkesempatan nak update pasal Aifilfitri kami sekeluarga tahun ni. Rasanya tahun 2020 ni akan jadi tahun yang paling di ingati semua orang. Tahun virus covid-19 melanda seluruh dunia. Tahun yang kita semua di arah berkurung di rumah. Tahun yang merubah norma kehidupan seharian. Kita dah tak bebas nak ke sana sini macam biasa. Tapi apapun, setiap ujian dan dugaan pasti ada hikmah yang tersembunyi. Kena terus kuat dan banyak berdoa agar semua ni dapat berakhir segera. In sha Allah. 

Aidilfitri kami tahun ni disambut serba sederhana dan ringkas. Walaupun tak dapat balik kampung, tak dapat nak raikan dengan keluarga tersayang, tapi kami tetap raikan di rumah. Saya tetap memasak juadah hari raya untuk kami 4 beranak walaupun semuanya serba ringkas. Pertama kali dalam hidup, tak pulang ke kampung dalam tempoh yang lama. Rindu sangat dekat mak ayah dan adik beradik. Semua orang lalui benda yang sama kan. Rindu dekat parent dan family. Sama-samala kita berdoa semoga virus ni cepat pergi dan kita boleh jumpa insan tersayang. 

Aktiviti raya kami cuma di rumah. Tak ada sesi kunjung mengunjung atau ke sana sini beraya. Selain memang tak ada saudara terdekat (kecuali mak sedara saya), kami ambil pendekatan untuk ikut saranan kerajaan untuk beraya di rumah sendiri. Yala, keadaan dekat luar belum lagi pulih. Taknak merisikokan diri sendiri dan orang lain. Tambah lagi, anak-anak kami masih kecil. Beraya di rumah secara sederhana adalah lebih baik. Sedih memang sedih, tapi kesihatan dan keselamatan tetap yang paling utama. 

Dikesempatan ini, saya nk ucapkan selamat hari raya kepada semua yang beragama islam. Maaf zahir dan batin. Semoga tahun ini menjadikan kita manusia yang lebih baik dari sebelumnya. Amin...


2 comments:

  1. SELAMAT HARI RAYA!!! Best entry ini :) done follow, follow me back.. thanks
    http://acuyuhan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Raya Imah.. Lama tak singgah sini. Dulu kami stop blog, then on semula blog kami. Lama xmasuk sini, tengok2 anak imah dah dua.. Selamat Hari Raya Imah sekeluarga. StaySafe

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!