About Us

Tuesday, August 2, 2011

RAMAI PEREMPUAN TAKUT TUA?

Walaupun saya bukanlah dalam kategori “awet muda” dan “kekadang” nampak tua dari usia sebenar , saya tak berapa nak kisah sangat. Dulu memang terasa jugak bila sana sini pergi orang asyik panggil saya “kakak” sedangkan orang tu sama umur atau tua lagi dari saya! Hahahaaha…boleh buat saya terconfuse kejap. Saya yang tua atau dia yang perasan muda?

Dalam soal umur bagi saya perempuan lebih berahsia dari lelaki. Makin bertambah umur, makin berahsialah tentang usia sebenar. Sesetengah orang cakap, “umur” ni perkara yang sensitif. Tak boleh ditanya sebab ada sesetengah perempuan memang tak suka. Boleh bikin mereka naik angin! Hehehehe…Lebih lebih lagi dalam usia yang “matang” begitu belum bertemu jodoh, lagi lagilah perempuan akan berahsia tentang umur. Tapi kalau muka nampak muda, babyface dan comel mesti laju je jawab bila orang tanya umur berapa. Ada pulak siap suruh orang berteka teki lagi! Mestilah banggakan dalam usia “matang” macam tu still nampak cam budak2..bergetah, comel….Dapat pulak orang asyik memuji lagi bertambah seronoklah jawabnya.Yang dah nampak tua pula sedaya upaya taknak cakap usia sebenar sebab nanti orang akan mengata. nanti makin bertambah sedihlah jawabnya.



Bagi saya proses penuaan itukan normal. Tak perlu nak berasa takut. Tak guna juga kalau muka saja yang nampak muda tapi tahap kesihatan badan dah macam orang tua tua. Hehehehe..yang penting, badan yang sihat dan jauh dari bermacam jenis penyakit. Maklumlah, makin meningkat umur kita ni, makin tinggilah risiko untuk dapat penyakit. Kesihatan lebih penting dari kecantikan. Daripada sibuk nak berbotox, pakai susuk, suntik sana sini, habiskan duit puluhan ribu wat rawatan itu ini, lebih baik fikirkan cara yang terbaik untuk dapat badan yang sihat. Sayapun sama, walaupun belum ada penyakit kronik, tapi berat badan yang makin bertambah ni, nak jugak slim semula. Huhuhuhu..

                Memang semua orang nak muda, tetapi cara tu kenalah betul. Asas penjagaan kecantikan tu yang penting. Kalau kita yakin dengan diri sendiri, kita takkan rasa malu walaupun usia dah meningkat. Minda pun kena sentiasa positive..


Saya walaupun tak nampak muda & cantik, tetapi kecantikan kulit tu tetap kena jaga. Dah namapun perempuan kan.Hehehehehe….saya Cuma lakukan perkara asas je untuk jaga kulit wajah. Mencuci, menyegar dan melembab. Dulu time kulit saya bermasalah, saya ada juga makan jamu dan vitamin C dan E. Time tu masa jerawat penuh dekat muka. Tapi sekarang bila semua dah Ok, saya stop ambil. Satu lagi, saya pastikan saya akan makan buah dan sayuran setiap hari. Saya tak guna produk mahal2 untuk kulit. yang biasa je. Yang terbaik tak semestinya mahalkan? Yang penting sesuai dengan kulit kita.
           

1 comment:

  1. lain orang lain caranya. Kita tak kisah pun.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!