About Us

Thursday, January 12, 2012

Mana Nak Dapatkan Kertas Tisu Berwarna?

Lately ni, lepas saya buat entri pasal DIY bunga tisu, ramai yang bertanya pada saya dekat mana nak cari kertas tisu dan kertas crepe ni. Enti ni khas untuk mereka yang bertanya.  Kedua-dua kertas ni berbeza teksturnyer. Kertas crepe teksturnya kasar tapi agak lembut dan lebih mudah untuk dibentuk. Yang xbest, kertas crepe ni mudah terpenyek. Kertas tisu pulak lebih keras, licin dan kemas. Susah sikit nak terpenyek or terkoyak. Tapi, masa korang buat bunga Carnation, nak lipat tu susah sikitlah sebb kertas keras sikit kan. 



1. Kertas Crepe

Korang boleh dapatkan dekat Mydin. Tapi dia jual satu paket yang ada bermacam warna. Harga sepeket dalam RM 3.20 kot. Dalam tu ada 10 keping crepe paper bermacam warna. Untuk praktis & cuba-cuba buat bunga, korang boleh beli yang jenis macam ni dulu. Sebab murah.

Satu lagi korang boleh jugak beli dekat POPULAR. Sekeping dalam 80 sen tak silap. Crepe paper ni jenis yang panjang sikit. Ada bermacam warna yang dijual dekat situ. Cari jer dekat area kertas pembalut hadiah, manila card, mesti ada dekat situ.

Dekat kedai yang jual barang-barang hiasan pengantin, bunga telur pun ada jual. Korang cakap je nak beli kertas ni. Mesti dia tahu. Majoriti kedai yang jual bunga dan barang2 hantaran dan cenderamat kawen ada jual kertas crepe ni. Harga pun leh dapat 50 sen ke atas.
Ini kertas crepe

2. Kertas Tisu

Yang ini memang saya jumpa jual dekat kedai bunga, kedai jual bunga telur dan hantaran pengantin jer. Kalu korang duduk dekat area Shah Alam, korang boleh beli dekat kedai bunga seksyen 9 (sorry nama xingat) yang sederet dengan bank Al-Rajhi. Lagi satu kedai bunga yang dekat deretan kedai sebelah Plaza Shah Alam. Dekat dengan kedai perabot dan klinik (nama kedai xingat jugak.Huhuhu..) Dua2 kedai ni ada jual. Harga area 90 sen ke 1 ringgit sekeping.

Kedai bunga dekat tempat lain saya tak pasti. Lepas ni saya nak try tengok2 dekat kedai bunga dalam Semua House pulak. Kot2 ada jual dekat situ. Sebab situ banyak kedai barang2 pengantin yang murah. Mana tahu harga kertas tisu dekat sana lebih murah kan?hehehe… Kalau ada, nanti saya update dekat sini ok!



Harap info di atas ni dapat menjawab soalan korang semua.


UPDATE!!!! 

Ni address kedai jual Bunga seksyen 9 shah alam  tisu tu

1) Kedai bunga Dwi Touch
       No 3 Jalan Tengku Ampuan Zabedah B 9/B Seksyen 9 40100 Shah Alam Selangor Darul Ehsan, Selangor

2) Kedai bunga Sayangku Handcraft Sdn bhd
     No.24, Jalan Tengku Ampuan Zabedah G 9/g Seksyen 9 ,
     40000 Shah Alam, Selangor D.E


Kedai bunga dekat seksyen 18 shah alam pun ada jual. Kedai tu letak dekat deret belakang sekali, bertentang dengan Mydin, tapak pasar malam.

Satu lagi, boleh beli dekat Chow kit, kedai bunga vivian pun ada jual. sekeping 60 sen kalau xsilap. Ada macam2 warna.


dekat Semua House jalan masjid India pun banyak jual kertas tisu, crepe paper lembut, keras..semua jenis ada. Harga pun ok. Boleh pergi cari dekat sana juga. majoriti kedai jual barang kawen dekat Semua House ada jual kertas ni

42 comments:

  1. assalam...
    hidayu_8525@yahoo.com ( email saya)
    saya sudah pergi mencari kedai-kedai di bank Al rahji n Plaza Alam Sentral.... saya tak jumpe pon..saya harap saudari dapat memberi maklumat lebig detail n nama kedai..

    saya amat memerlukan kertas tisu tu

    ReplyDelete
  2. Kalau di KL kawasan Masjid Jamek, senang skit nak cari...Bunga Riben terutamanya...sehelai cuma 40sen

    ReplyDelete
  3. hi, pernah cari dekat bunga reben tp tak jumpe pun yang nipis tu. last2 beli on9 kat fb kat paper lantern n' boxes.

    ReplyDelete
  4. Hello,

    Saya pun nak tanya pasai Kertas tisu ini. Ada tak information lebih kat seksyen 9 shah alam tu? saya tgh mencarik colour purple.
    Email saya jessica_klk17@hotmail.com

    ReplyDelete
  5. boleh saya dapatkan info dekat mana boleh dapatkan bunga tisu yang sudah siap tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu nk bunga tisu da siap..bleh like page sy morelovemoresweet

      Delete
  6. kalau yang dah siap saya tak pasti pulak dekat mana ada jual

    ReplyDelete
  7. nk tnye..kalo 1 crepe paper 2 leh dpt brpa kuntum bunga? berapa lapis crepe paper yg dh d gunting ke saiz yg kcik n brpa cm lipatan die ek? sowie byk tnye..sbb sy bt brpa nk jd cntiknyer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau saiz besar, boleh dapat 4. tapi saya buat yang kecil sikit boleh dapat 6 bunga. Selalu orang buat 4 helai je. Tapi nak nampak lagi cantik buatlah dalam 6 helai. Lipat agak2 je. Jangan terlalu besar dan terlalu kecik. Kurang dari 2 cm kot. Saya main lipat je tak ingat pulak berapa cm. hehehe...Takpe. Awak try tengok video dekat youtube. Ada cara nak buat bunga ni. Mungkin awak akan nampak lebih jelas

      Delete
  8. sy tolong jwb yer, kalo kt sec 9 tu belaknag mcD, sederet klinik adikku, ada 2 kedai ctu, kedai no 3 tu lg murah, yg kedai sygku apatah mhl ckit tpi mcm2 ada n kemas kdainya crepe paper tu leh dpt 90 sen tp kalo amik byk leh la 70 - 80 sen, kalo kt sec 18 plak kdai CT handicraft, ada 2, 1 kt area pasar malam sec 18, dkt mydin tu sblh kedai makan tomyam, n yg besar dkt pasar mlm sec 19, bgunan jotun area hotel de palma..

    ReplyDelete
  9. Bunga reben kat kl tu depan sogo ke? Sorry menyampuk, saya tengah cari x jumpa2 huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'a..dekat deret kedai yang depan sogo.Dekat semua Housepun banyak kedai yang jual kertas ni

      Delete
  10. Saya ada beli kertas tisu kat sek 9..Dwi touch Resource.. dkt dgn celcom Center..
    Harga saya beli kertas tisu sekeping 60sen.. 1 keping kalau saiz S.. boleh dapat 4 kuntum, kalau saiz M, 2kuntum.. kalau saiz besar L.. 1 kuntum,. Satu kuntum ada 8 lapis
    Sesiapa nak tempah bunga tisu.. boleh hubungi saya atau email
    mirza_sari@hotmail.com

    ReplyDelete
  11. Tumpang lalu...skrg tgh wat sale utk crepe paper, 50sen shj sehelai.boleh jenguk blog sy ye http://nnsfeltcreation.blogspot.com

    Ada 24 warna pilihan :-)

    ReplyDelete
  12. nak bagi info ajer...dekat Rawang pun ada kedai Sayangku, murah juga......

    ReplyDelete
  13. saya pergi kat Semua House ada satu kedai kat tingkat bawah LG.. pun tak ada jula tissue paper.. cuma yg ada krep paper.. byk kedai kat area KL.. semuanya tak de jual
    Last sekali beli kat Paperlantern N Boxes. situ je yg jual online.. selebihnya saya cari kat Kedai DWI Touch shah alam.. harga 60sen

    Ada tak lain-lain kedai yg jual kertas tisu... krep paper senang dapat.
    Boleh kongsi

    ReplyDelete
  14. krep paper mmg byk jual.. merata-rata kedai ada jual.. cuma kertas tisu saja susah nak dapat... boleh bagi info .. sapa-sapa yg tau kat mana nak dapat kertas tisu di sekitar KL

    ReplyDelete
  15. susah ropenye nak cari tissue paper ni kat malaysia erk..igtkan senang je huhuhu

    ReplyDelete
  16. napkin tissue kat ikea pon boleh gune jadi tissue flower..ade 50 pcs dlm 11.90 x silap.tapi wrne limited.huhu

    ReplyDelete
  17. ha betul.kt ikea ada saya baru belaja pon rasa ia mudah dibentuk.

    ReplyDelete
  18. area melaka kt mne boleh dpt kerts tisu

    ReplyDelete
  19. area melaka kt mne blh dpt kerts tisu

    ReplyDelete
  20. As salam, saya ada bekalkan kertas tisu pelbagai warna boleh lihat di fb colors craft papers.. @ email pada hazarinidaud@gmail.com saya jual 0.60 sekeping.kalau beli borong 50 pcs ke atas boleh dpt lagi murah Kalau nak warna lain beritahu ya.

    ReplyDelete
  21. Saya juga menjual tissue paper secara ONLINE yang mempunyai 19 warna-warna menarik seperti PINK BELACAN, PINK ISLAND, ROYAL BLUE, MINT GREEN, LIME GREEN, BUTTER CREAM, RED ROSE, TURQUOISE, PEACH, LILAC, LIGHT BLUE, DARK PURPLE, LIGHT PURPLE, LEMON YELLOW, LIGHT PINK, BROWN, LIGHT YELLOW, FUCHSIA, dan WHITE IVORY
    Boleh tgk kat blog saya untuk paparan warna:
    http://mirza-simply-craft.blogspot.com/2013/06/tissue-paper-promosi.html
    email mirza_sari@hotmail.com

    ReplyDelete
  22. Biasanyer,kedai2 ni bukak n tutup pukul berapa yea?

    ReplyDelete
  23. Salam semua,tumpang Tanya kedai2 dwi touch di s.alam tu Sabtu bukak tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah pergi hari sabtu buka. takpasti waktu perniagaan dia tapi sampai petang adala. malam xtahu buka ke x

      Delete
  24. Dwi Touch tutup pukul 6.30 ptg. Saya juga merupakan pemborong tisu paper jenis yg sama macam dwi touch.
    Harga jualan 80sen utk pembelian 100 ke atas.
    Boleh Sms 012-6262917 untuk pembelian jika tak mau email, mirza_sari@hotmail.com. Buat masa ni saya mempunya 25 warna-warna menarik. Untuk paparan warna boleh layari blog saya:

    http://mirza-simply-craft.blogspot.com/search/label/PEMBORONG%20TISU%20PAPER%20TERBESAR%20DI%20MALAYSIA%20SECARA%20ONLINE

    ReplyDelete
  25. Sesapa tau katne bleh beli kertas tissue yang terMURAH update pls...memang sangat memerlukan tuk biz i...tolong ye...tq :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi, sy ade jual online tissue paper, bole jugak cod area shah alam & uitm puncak alam, 60sen sekeping utk semua warna kecuali gold&silver rm1 sekeping. bole tgk facebook: ctyartworks (ungulavender) atau whatsapp/sms siti 0163335356

      Delete
  26. Siapa tahu area melaka Kat mane nak fotkn tissue paper ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi, sy ade jual online tisue paper. 60sen sekepin utk semua warna & rm1sekeping utk gold & silver. bole tgk facebook: ctyartworks (ungulavender) atau direct whatsapp/sms siti 0163335356

      Delete
  27. nak thu area mlke sape ada jual..nk segera

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi, sy ade jual online tisue paper. 60sen sekepin utk semua warna & rm1sekeping utk gold & silver. bole tgk facebook: ctyartworks (ungulavender) atau direct whatsapp/sms siti 0163335356

      Delete
    2. Slm...nk tnya puan ada jual on9 ye kertas tisu warna

      Delete
  28. hi, sy ade jual online tisue paper. 60sen sekepin utk semua warna & rm1sekeping utk gold & silver. bole tgk facebook: ctyartworks (ungulavender) atau direct whatsapp/sms siti 0163335356

    ReplyDelete
  29. kertas tisu, kertas bagus untuk bahan prakarya

    ReplyDelete
  30. Dulu nini pakai tisu je....bila buat banyak2 lawa jugak...skang dah kemana2 je..sape nak kawen ai bg je.hihihi

    ReplyDelete
  31. saya beli kertas tisu kat seksyen 18..kedai tu nama dia CT HANDYCRAFT.. kat tapak pasar malam tu laa.. rasanya x mahal dh.. rm3.16 termasuk GST untuk 10 helai..soo rm0.30 je shelai paper tu..murah sangat kan.. untuk sehelai tu sya buat dpat 4 kuntum bunga..

    ReplyDelete
  32. Hai siapa tahu dimana jual kertas or plastic utk buat bouquet mcm dkt shopee kebayakan nya dri oversea lama sgt tggu

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!