About Us

Thursday, November 6, 2014

Semua Nak Buat. Semua Nak jadi


Semalam saya rasa penat ya amat. Entahla....nak kata penat tenaga tak jugak. penat otak mungkin.... Sambil duduk depsn TV ckp dekat husband "syg penat la..penat..". Tapi bila tanya penat apa xtau nak jawab. Huhu...

Saya masih lagi full time bekerja. Before ni tak busy sangat. So rasa ok. Tapi petang semalam dah start busy. Ada 2 dateline nak kena kejar. Hmm..mintak2 cepatla siap. Balik rumah sekarang, tak masak sangat dah. Kalau masakpun, simple2 je. Semuanya menu yang dalam 15 minit dah siap. Husband yang suruh macam tu sebab maybe nampak saya penat kot. Kalau spend time banyak sangat masa dekat dapur, masak nasi berlauk, Lepas tu masa nak spend time dengan Fayyadh pun jadi sikit. Fayyadh dah ar style pukul 8-9 dah tido. Tak boleh tahan2..memang pkul 8 lebih dah tonyoh2 mata. Saya balik kerja pun dah pukul 7 sampai rumah. Ada 2 jam je nak mengempeng dengan diapun. 1 hari gi kerja berapa sangatlah masa dapat mengempeng dengan anak kan? Huhu....tambah sekarang ni dia dah jadi manja sangat2 . Kalau balik dari rumah babysitter tak nak kita jauh2 dari dia. Nak bekepit je. Kesian rasa....rindu sangat dengan parent dia. Kalau ambik dia dari kereta mesti tangan dia dua2 belah pegang muka kita. Macam rindu yang sangat2. Dengan senyum kemain lebar. Huhu.....sedih mamanya ni (T_T)

Online shop saya, By Adeenda pun dah sebulan beroperasi. Sambutan pun alhamdulillah baik. Dah 3 kali restock. Nanti kalau nak beli barut baby, meh beli dengan saya ye. Bisnes sewaan veil pun dah masuk 2 tahun beroperasi. In sha Allah..lepas ni nak masukkan dalam page by Adeenda jugak. Selalu sewa dari blog je, Tak pernah promote tempat lain. Ni pun dalam proses siapkan 2 lagi veil. Semoga dipermudahkan semuanya.

Novel. Ramai yang komen. Ramai yang email tanya bila saya nak sambung cerita? bila ramai-ramai tanya saya rasa nak cepat2 je menulis balik. Huhu...Tapi seyes, saya tak sempat lagi nak curi masa untuk minat yang satu ni! Maaf sangat2 pada yang menunggu tu..Huhu.....

Penat mungkin macam-macam nak fikir. Macam-macam nak buat. Engineer saya nak jadi, businesswoman pun saya nak jadi. Novel writer pun saya nak jadi. Tamak kan? semua nak buat. semua nak jadi. Macam mampu je nak jadi semua.  Tapi, honest tak semua saya dapat buat serentak. Huhuhu... Mujurlah husband pun banyak jugak tolong terutama hal2 keja rumah & bisnes.

Sekarang pun, saya fokus buat bisnes secara santai je. Sebab saya masih bekerja full time kan. Tak terniat lagi nak berhenti. In sha Allah boleh handle lagi. Saya tak boleh jadi macam impian saya. Saya buat apa yang mampu.

Apapun benda saya buat paling penting pada saya masa untuk diri sendiri dengan family. Saya tak nak life yang super busy. Sebab saya tahu saya tak mampu nak handlesemuanya.  Cukuplah secara santai macam ni. rezeki tu ada di mana-mana. In sha Allah. Asalkan niat kita baik.


Posted via Blogaway

1 comment:

  1. samela imah..sume nk jadi..hahaha.. superwoman betul kite..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!