About Us

Thursday, December 8, 2016

Jadi Full time Housewife?

Assalammualaikum korang.

Lama tak menulis dekat sini. Almost 3 bulan jugakla  since last entri. Banyak hutang piutang entri dekat blog ni yang tak tertulis. Macam2 jadi dalam kehidupan saya since bulan 10 hari tu. Busy dengan kerja, agak stressful jugak masa tu sampai saya tak dapat nak fokus bisnes lansung. Sampai balik rumah pun fikir hal kerja.  Memang commitment sepenuhnya dengan kerja. Sekarang baru ok sikit dan boleh fokus balik slow2 pada bisnes. Biasala kerja ada masa ok, ada masa ada yang challenging nya. Tapi saya suka kerja saya. Tak pernah terfikir pun nak berhenti kerja dalam masa terdekat. Target paling cepat pun maybe 5 tahun lagi lepas settle segala commitment yang ada & kehidupan lebih stabil. Sebab memang salah satu wishlist nak jadi fulltime housewife pun. Nak fokus pada family.

Tapi since condition kesihatan Fayyadh tak berapa ok sepanjang tahun ni. Latest, dia baru je warded 7 hari dekat hospital hujung bulan 11 hari tu, so saya dah mula rasa tak sedap hati. Bila perkara melibatkan anak, semua benda lain akan tolak tepi. Anak dah jadi fokus utama. Nekad dengan keputusan yang saya buat lepas bincang dengan husband. Mujurla family & family in law pun memahami. Bagi sokongan yang kuat untuk saya.

Jadi full time housewife?

In sha Allah. Semoga Allah permudahkan semuanya buat kami sekeluarga. Mana yang terbaik untuk kami, saya terima. In sha Allah ada masa nanti saya akan sambung menulis pasal ni. Doakan yang terbaik untuk kami =)


8 comments:

  1. saya sekarang jadi full time housewife. saya rasa agak challenging jugak bila jadi fulltime housewife ni sebab kita dah biasa bekerja (dah biasa sibuk). Bukan maksud saya jadi housewife tak sibuk, housewife lagi banyak keje , in fact buat keje 24 jam tanpa henti tapi challenging jadi housewife ni ialah kita tak ada masa untuk diri sendiri, tak ada 'me time'. and hari-hari kita buat keje yang sama jer , plus keje tu pulak banyak. contohnya macam hari-hari kene lipat baju, hari-hari kene gosok baju, hari2 kene vakume umah. and perception orang luar meletakkan harapan tinggi kat housewife. Bila orang luar tahu kita ni housewife, dieorang expect umah kita paling bersih langsung tak ada habuk, umah kita paling kemas, langsung tak bersepah dan macam-macam lagi.. Lagi stress.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan..kalau dah terbiasa fulltime kerja bila nak jadi housewife maybe akan kekok dan hati tak kental. Sebab tak semua orang mampu jadi housewife. Duduk rumh pun banyak challenging nya. Tambah kalau dah terbiasa tiap bulan pegang duit sendiri. Tapi, kadang ada sebab kenapa stgh org terpaksa korbankan kerjaya untuk anak. Tambah kalau macam situasi saya sekarang. memang kena utamakan anak. Saya nervous jugak sebnrnya. Doakan saya boleh handle semuanya nnt & dipermudahkan.

      Delete
  2. but, skrang bila saya sambung belajar, and tak ada di umah hari-hari (macam orang bekerja - keluar umah pagi, balik umah petang), saya rasa life saya skrang enjoy sangat & happy

    ReplyDelete
    Replies
    1. kdg2 mmg kena ada "me time" kan. Masa untuk kita sendiri. setuju sgt

      Delete
  3. buat yang terbaik dalam hidup dan keluarga tu memang sukar, tapi atlest kita cuba. semoga awak dapat jadi surirumah sepenuh masa ye.

    ReplyDelete
  4. Rindunya nak tengok entri terbaru dari kak Imah. :)

    ReplyDelete
  5. Rindunya nak tengok entri terbaru dari kak Imah. :)

    ReplyDelete
  6. lama x baca blog imah.puas ecah cari sbb blog list dh hilang.ecah ingat hujung tu impian je.hehe.siap pm cikmah tanya apa nama blog imah.Insya-Allah keputusan yg imah buat ni adalah yg terbaik, lagipun utk kebaikan Fayyadh jugak. Semoga dia lebih sihat dan imah pon sebenarnya akan lebih tenang n happy. :)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!