About Us

Wednesday, August 3, 2011

Rindukan Ramadhan Bersama Tersayang

Masuk hari ini sudah tiga hari umat Islam berpuasa. Syukur Alhamdulillah kerana saya masih diberi kesempatan untuk saya merasai nikmat bulan ramadahan ini. Tahun ini masuk tahun ke-4 saya berpuasa di negeri orang. Jauh dari kampung halaman dan keluarga tersayang. mereka di sana dan saya sorang2 disini. Sape yang penah rasa mmg paham perasaan saya ni.Huhuhu..sedih tau. Dahlah selalu jugak kena bukak posa sorang2 dekat umah bila housemate asyik hilang memanjang. Saya cuma bertemankan TV jer..sangat sedih dan sadis.Huhuhu..

Saya rindukan masakan mak saya yang sedap tu!
Saya rindu nak bersahur dan berbuka puasa dengan family
Saya rindu nak gi pasar ramadahn dengan adik saya yag comel tu
Saya rindu nak gi solat terawih dengan mereka semua!
Saya rindu nak berbuka dengan wan, tok dan sedara saya dikampung!
Ya Alllah..saya sangat2 rindukan mereka!
Sob sob sob..huhuhuhuhu



Dulu, masa time saya belajar dekat sekolah Teknik Arau & UiTM Arau hampir tiap tiap hari mak dengan ayah saya datang melawat saya time bulan puasa. Mak bawa macam2 makanan dekat saya.Ikan bakarlah, asam pedas lah, kuih itu ini (mak saya sangat rajin buat kuih tau!).Time tu walaupun saya duduk hostel & jarang dapt buka posa dengan family tapi saya seronok sebab selalu leh makan masakan mak.Leh jumpa diaorang hari2. Kadang2 kesian jugak sebab mak ayah saya berbuka posa atas kereta sebab nak hantar makanan dekat saya. Terharu sangat2 tau....kesian mak saya, dahlah balik keja penat2, masak lepas tu hantar bekal dekat saya lagi. Saya tak bagi tapi mak nak hantar juga.Huhuhu...sedihnya bila ingatkan semua tu...

Sekarang bila duduk jauh macam ni, jangan haraplah ada orang nak hantar makanan dekat saya macam dulu2. Berbukalah sorang mengadap masakan sendiri! Jangan mimpi ada orang nak kejutkan saya bangun sahur dan siapkan makanan untuk saya lagi.Bangunlah sendiri..Huhuhuhu.Sedihnya...Saya rindu sangat saat saat macam dulu.

kalau diizinkan Allah, raya nanti mungkin saya akan sempat bersahur & berbuka beberapa hari saja dengan family dekat kampung. Walaupu sekejap, at least saya dapat juga merasa suasana macam tu. Seronoknya..Allah saja yang tahu. Walau jarak memisahkan kita, Saya sentiasa ingatkan mereka...Love them so much!

2 comments:

  1. puasa pon br bbrapa ari ckp bukak pose sorang2... tp puasa ke? hehe

    ReplyDelete
  2. Memang baru 3 hari.tetapi ramadahn2 yang lepas banyak berbuka sorang2 depan TV

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!