About Us

Friday, September 16, 2011

Filem Kemerdekaan Yang Buat Saya Menangis. Korangpun mesti tengok!

                Selamat Hari Malaysia semua! I proud to be Malaysian..Alhamdulillah....bersyukur ke Hadrat-Nya kerana kita masih lagi dalam aman dan makmur. masih bebas dari peperangan dan huru hara seperti di negara luar. Alhamdulillah...syukur Ya Allah. Dari kecil-kecil dulu, saya sangat suka menghayati sejarah negara. So, dekat sekolah,. subjek sejarah is my faveret subject. Membaca buku sejarah tak ubah macam membaca sebuah cerita atau novel. Bermacam cerita dan kisah lalu yang ada tercatat di dalamnya. Sebab itu, saya sentiasa pastikan saya akan skor A dalam subjek ini.Hehehehe...

               Tapi, saya tahu, tak semua orang sukakan sejarah. Bak kata kawan saya, boleh mengantuk bila baca dan tengok cerita sejarah. Boring! Huhuhu...itu pendapat masing-masing tapi bagi saya, sebagai rakyat Malaysia yang mengakui menyintai tanah air sendiri, ada baiknya kalau kita mengetahui tentang sejarah negara kita serba sedikit. Jangan jadi rakyat sekadar nama sahaja. Contoh mudah, korang boleh tengok filem-filem berunsur kenegaraan untuk tahu serba sedikit sejarah negara kita. Dekat sini saya bagi 2 tajuk filem hebat yang wajib di tonton. Hope korang yang tak pernah tengok lagi akan tengok filem ni.



1) 1957: Hati Malaya- Super duper best! Sedih dan sayu sangat bila tengok perjuangan rakyat tanah melayu dulu nak merdekakan negara kita. Menitis air mata saya dalam beberapa babak dalam filem ni.



2) Leftenan Adnan- Berbangga dengan tahap keberaniannya mempertahankan negara

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen!