About Us

Monday, November 14, 2011

Days Without Make-up? Saya Tak Kisahpun…


Datang ke office tanpa make-up?
Saya selalau buat.
Keluar rumah tanpa bedak di muka?
Saya kerap juga buat..
Pakaian terlalu simple & x up to date?
Saya tak pernah pedulipun..
Yang penting saya rasa bersih, selesa dan saya yakin dengan diri saya..

Cantik itu subjektif. Ada orang dia rasa diri dia nampak sangat hodoh dan pelik tanpa make-up bertempek di muka. Sesetengah orang pula dia rasa dia akan nampak jelik dan kelakar bila bermake-up. Sampaikan bila orang nak make-up sikitpun dia dah lari sebab takut muka dia nampak pelik. Sebab tu saya rasa cantik itu subjektif. Kalau ditanya pada lelakipun, mereka ada bermacam pendapat. Ada yang suka tengok girls diaorang make-up tebal2, pakai cantik2....bergaya sakan. Ada juga yang suka tengok  natural beauty, simple dan tak terlalu sarat dengan bermacam hiasan. Lain orang lain pendapat. Yang penting bagi saya adalah keyakinan diri.  Jangan jadi mangsa make-up sudahlah... Sampaikan sesetengah orang terlalu taksub untuk kelihatan cantik hinggakan jadi paranoid kalau jumpa orang tanpa make-up dimuka.  Itu dah kira satu penyakit! Hehehe…


 Saya pernah ada kawan yang taksub dengan make-up sampaikan dia tak boleh nak berhadapan dengan orang ramai kalau dia tak make-up. Dia rasa dia kelihatan sangat hodoh tanpa make-up padahal kami semua rasa dia tetap cantik kalau tak make-up pun sebab orang dah memang cantik asli kan....Kalau dia terlambat bangun untuk ke kelas, dia lebih rela tak mandi dari tak make-up (Dia suka make-up lama2). So, selalulah dia gi kelas tak mandi pagi sebab pentingkan make-up. Hahahaha…Dengar macam kelakar tapi ini true story tau. Bila diri terlalu taksub dengan make-up, inilah jadinya..

Nak make-up pun kena ikut keadaan dan tempat juga kan. Takkan pergi pasar beli ikan pun nak bermake-up sakan macam nak pergi majlis makan malam? Hehehehe….Kalau saya, saya bergaya ikut mood dan keadaan. Asalkan nampak kemas dan bersih sudahlah. Kalau nak make-up dan bergaya ni saya selalu ikut pada mood. Kalau tengah sedih, tension dan marah..make-up tu jauh sekalilah saya nak pakai. Tempek bedak dekat muka pun dah cukup.Hehehehe..Ada masa bila terlambat datang office, bedakpun tak sempat nak tempek. Sampai office baru saya tempek bedak. Yang penting kita selesa dengan diri kita. Saya tak kisah dilihat tak up to date sebab bagi saya tak guna jadi hamba kecantikan sedangkan cantik tu sebenarnya atas diri sendiri. So, Yakinlah dengan diri sendiri… =)

3 comments:

  1. btul2, sy pegi kls bedak pun x pakai..make up jauh skali, lip gloss pun skali beli x abis2..org x suka bermake up lg bgus, save duit..eheheh..drpd beli make up, beli novel lg bgus

    ReplyDelete
  2. betul2..make up tu subjektif..bergantung pada individu..ada yang suka n' ada yang xsuka..klu nk make up kna pada tempat baru nampk cun..:)

    ReplyDelete
  3. haha saya slalu kuar umah x pkai bedak

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!