About Us

Tuesday, January 3, 2012

Harapan Di Ulang Tahun Kelahiran Ke-25

Alhamdulillah…..syukur ke hadrat Allah kerana masih diberi peluang untuk merasai kehidupan di dunia ini. Hari ni, genaplah 25 tahun usia saya. Terima kasih mak kerana sanggup menempuh susah dan sakit untuk lahirkan saya ke dunia. Sayang mak sangat2!


Setengah orang cakap umur 25 ni dah boleh sambut Jubli perak. Usia 50 tahun pulak sambut jubli emas. Hehehe..yelah kot. Umur 25 dah di kira suku abad kan? Perasaan saya taklah se best time kecik2 dulu. Pantang birthday jer mesti sambut ramai2 dengan family. Ada kek, hadiah. Tapi bila dah berusia ni, hadiah tu kadang2 ada juga dapat. Kek pun sama. Last year ada jugak orang bagi. Tahun ni saya rasa macam nak beli sendiri dan hadiahkan untuk diri sendiri. Hehehe…….ok apa. Sebagai tanda saya menghargai diri sendiri. Tak salahkan?

Sambut Birthday jugak walaupun sorang2..hehehehe

Saya selalu mulakan azam baru di usia baru. Sebab saya lahir awal tahun, time tulah saya akan mulakan azam saya. Semoga Allah panjangkan umur saya, murahkan rezeki saya dan berkati hidup saya di dunia dan akhirat. 

Di usia 25. Saya...

1. Mahu Menjadi Insan Yang Lebih Baik


Saya mahu menjadi insan yang lebih baik dari tahun yang lalu. Saya berazam untuk memperbaiki diri ke arah kebaikan. Ingin menjadi Hamba, anak, saudara, sahabat dan perkerja yang lebih baik.

Hope My dreams come true


2. Mahu Menjadi Seorang Isteri
Antara impian terbesar saya tahun ni adalah untuk bergelar seorang isteri. Saya rasa saya dah bersedia untuk berkahwin dan membina keluarga sendiri. Sekarang, saya lebih kepada persiapan mental dan fizikal untuk berumahtangga. banyak benda yang saya harus tahu dan bersedia before kawen ni. Nak lebih rajin, lebih mahir dalam semua hal dan tenang dalam menghadapi masalah di kemudian hari. Nak belajar masak macam-macam. Risau oo..nak kawen ni. Macam-macam saya fikir. Hehehe..Semoga jalan saya menuju ke alam perkahwinan ini dipermudahkan dan diberkati Allah. Insya-Allah.



3. Mahu Bergelar Seorang Penulis Novel
Saya sudah mencapai impian saya untuk bergelar seorang Engineer pada tahun lepas. So, tahun ni saya berharap saya akan bergelar seorang penulis novel. Selagi novel saya belum siap dan diterbitkan, saya belum layak untuk dipanggil seorang penulis. Insya-Allah...saya berharap sangat tahun ni impian saya menjadi nyata.



4. Pergi Melancong Ke  Salah Satu Pulau Tercantik Di Malaysia =)
Saya tak berkesempatan untuk pergi melancong pada tahun 2011. saya cuma sempat bercuti ke Port Dickson jer. Itupun sebab ada reunion. Bagi saya PD tak menepati citarasa pelancongan saya. Huhuhu..=( Tahun ni saya nak juga pergi bercuti ke pulau-pulau yang cantik di malaysia. Pulau redang ke, Pulau Perhentian ke..harap-harap dapatlah saya menjejakan kaki ke sana. Doakan saya k!



5. Mahu Turunkan berat badan!
Hahaha..the same dream! Hope so lah tahun ni saya dapat turunkan berat badan saya dan capai berat badan yang saya target selama ni. Tahun 2010 & 2011 adalah tahun penambahan berat badan secara mendadak. Hampir 10 kg berat badan saya naik. Harap-harap lemak2 degil yang teramat degil ni dapat di hapuskan! Saya pernah berdiet selama seminggu dengan melakukan pemakanan teratur. Tak makan makanan bergoreng, berminyak. Banyak makanan yang di stim or rebus, exercise, jogging dan saya hilang hampir 2kg dalam tempoh tu! Best kan? Tapi disebabkan malas dan penyakit teringin makan itu ini berat badan saya masih di tahap yang sama.

At least sekurus time ni dan boleh pakai baju ni semula. Sekarang saya tak boleh pakai baju ni lagi dah! Huhuhu...

Taknak Jadi Macam Time ni dah..



Itu jer azam2 penting saya dalam usia 25 tahun ni. Saya akan terus berusaha dan berdoa untuk capai setiap satu darinya. Mudah-mudahan Allah perkenankan doa saya ni. Aminn....

4 comments:

  1. selamat hari jadi kak eiymah, ins'allah akak pye impian akn tercapai untuk thun ni ^_^

    ReplyDelete
  2. selamat hari lahir, moga semua tu tercapai hendaknya :)

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Lahir Emah....semoga Allah swt meredhakan kehidupan Emah dan semoga Allah swt berkati kehidupan Emah dunia dan akhirat. Amin.

    ReplyDelete
  4. hepi birthday :) semoga tercapai semua azam

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!