About Us

Monday, February 3, 2014

Review Buku: Hebatnya Susu Ibu


Hari ni  nak buat review sikit pasal buku yang best ni. Bila bakal jadi mak orang, si ulat buku haruslah jugak baca buku2 bab keibubapaan ni. Ok..buku ni saya beli time jualan gudang dekat karangkraf last year. Tertarik sebab buku ni colourful sangat lepas tu penuh dengan gambar. Tengok isi kandungan pun macam best, sebab tu grab je.

Tajuk Buku: Hebatnya Susu Ibu!
Penulis: Rita Rahayu Omar
Penerbit: Karangkraf
Harga: Rm 23.00

Tapi time saya beli hari tu, ada diskaun 30%, so harga jadi RM 16.10 saje. Untung kalau beli time book sales ni. Jimat banyak. Tak silap, bulan ni ada lagi pesta buku dekat karangkraf. So, kalau nak cari buku2 best keluaran karangkraf dengan harga murah, mesti pergi ok!

Buku ni bagi panduan dekat para ibu & bakal ibu dalam persediaan untuk menyusukan anak dar A sampailah Z. Tentang kebaikan susu ibu, cara nak menyusukan anak, makanan yang baik untuk penyusuan, pemilihan pam payudara, tips penyimpanan susu untuk ibu yang bekerjaya dan banyak lagi tips2 berguna!! Ada jugak perkongsian pengalaman ibu-ibu yang menyusukan anak secara eksklusif.

Planning  saya memang nak fully breastfeeding anak bila dia lahir nanti. Hope tercapailah impian tu. memang kena kuat emosi fizikan & emosi untuk breastfeeding anak ni. Lebih2 lagi bagi yang bekerja. Panduan dalam buku ni pun lengkap. Selain baca buku, blogwalking pasal breastfeeding dekat website & blog orang, saya ada dapatkan jugak panduan dari family lebih2 lagi dekat mak, mak mertua & kakak saya. Banyak tips yang saya dapat cuma bila dah praktik sendiri nanti barulah tahu macam mana kan. Ilmu tu harus ada tapi pengalaman pun sama penting. 

So, buku ni memang salah satu panduan untuk penyusuan terbaik untuk anak. Ok..jom tengok sikit sebanyak apa yang ada dalam buku ni. Buku ni antara buku yang terlaris tau keluaran karangkraf!

















7 comments:

  1. macam best je buku nie..nak cari la nanti! :)

    ReplyDelete
  2. menariknya buku ni. warna warni lagi. semoga impian kita tercapai nanti yea. Aminnnnn :) support BF!

    ReplyDelete
  3. Bestnya.. Aritu nk bli dah.. Tp sbb klmkabut.. Sampai la xbli.. Huhu

    ReplyDelete
  4. Wahhhhh...menariknya,.....ni rasa nk p cari juga ni...

    ReplyDelete
  5. sy pun ada! beli buku kemain byk itu ini..
    baca smgt ms baru beli je.. dkt2 nk besalin 36w belek2 sket..
    38w dah bersalin
    pehtu, smpai la ni, dlm kotak je sume buku tu.. anak nk dkt 4bln dah..
    sume refer internet je skang.. hahaha

    _nawa_

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum imah. wahh bagusnya buku ni. in shaa Allah nanti nak pergi cari gak. hehe. tambah ilmu didada ^_______^

    ReplyDelete
  7. saya suka dengan bahasa cecair emas, memang sangat unik ciptaan Allah

    Jemput baca TIPS WANITA CANTIK

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!