About Us

Tuesday, March 10, 2015

Buku Kisah Tentang Anak- Diari 1 Tahun Fayyadh


Alhamdulillah..tercapai hasrat dari dulu nak ada buku ni. Diari kecil ni kisah ringkas tentang kehidupan Fayyadh dari lahir sampaila cukup setahun. Ikutkan ni photobook. Memang saya beli dari Photobook. Tapi, saya tukar jadi diari . Banyak cerita bergambar dalam ni. (lebih tulisan dari gambar. Haha..)

Diari ni hadiah dari saya untuk Fayyadh semperna hari lahir dia yang pertama 25 february lepas.



Diari 1 Tahun Nik Aqil Fayyadh


Kalau yang start baca blog saya dari tahun 2010, korang maybe tahu yang saya sangat suka menulis. Ada 2 buah novel yang masih tertangguh nak saya siapkan manuskrip. Belum ada masa nak berimaginasi macam dulu2. In Sha Allah lepas ni. Tapi, start mengandung, saya mula rajin menulis tentang anak. Tulis tentang anak  laju je idea datang. Maybe sebab menulis dari mata dan hati seorang ibu. Diari ni ada 40 pages. Memang tak banyak yang boleh saya ceritakan. Cerita penuh, banyak dalam laptop.

Saya menulis tentang saat kelahiran Fayyadh, masa dia kena demam kuning, gelaran dia masa baby, Cerita tentang dia yang 3 kali kena warded, perkembangan dia setiap bulan. Siap je buku ni, rasa nak nangis je baca. Husband pun. Tak sangka, cepat masa berlalu. Dah setahun umur fayyadh.










Hope Fayyadh dah pandai baca nanti, dia akan baca diari ni. In sha Allah, kalau Fayyadh ada adik nantipun, saya akan buat benda yang sama untuk adik Fayyadh. Adil & saksama. Kang nanti adik jeles kenapa abang je ada diari kan? hihi..Sebab saya suka menulis. Dan selalunya, bila menulis tentang orang yang kita sayang, memang idea datang bertimpa-timpa =)

7 comments:

  1. best nye.. kite dh ade draf photobook anak kite dr lahir smp sekarg.. sebb belum cukup setahun lg.. bile tgk awak buat cm n e.. terlintas untuk buat penulisan sedikit dlm photobook 2...

    mekasih ea.. mencetuskan idea.. sy nk kongsi idea awk boleh kan..

    ReplyDelete
  2. Imah buat photobook ni sendiri ke designnya?
    guna software apa?
    saya pun dok bayang2 nak buat album, tp belum ada idea lg..
    tengok imah punya ni, mcm menarik je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Design ni boleh download yg photobook designer software. lepas tu kita designla ikut suka kita nak. hihi..

      Delete
  3. imah yg ni imah print sendiri ke mcm ne? mcm best je.. tp anak dh 2 tahun dh kikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ni beli dari photobook. design dari software dia. lepas tu send online je. Diorg yang print =)

      Delete
    2. owhhh rasanya ada cousin gtau pasal ni.. beli kt groupon.. nnt nk try la.. maseh yer imah

      Delete

Terima kasih sudi komen!