About Us

Showing posts with label kisahkami. Show all posts
Showing posts with label kisahkami. Show all posts

Tuesday, September 8, 2015

Bila nak tambah anak?


Fuhh... Ni soalan yang mula jengah2 telinga saya & husband bila Fayyadh dah genap setahun.  Tapi mostly dari kawan2 & secara bergurau. Dari family & saudara terdekat belum ada yang tanya. Sama je masa sebelum pregnantkan Fayyadh dulu, family memang takde yang buka mulutpun tanya pasal anak. Lega….sebab dapat family & family in law yang sangat memahami. Alhamdulillah..
Soalan ni macam ni  takkkan pernah habis kan? Bila bujang Tanya bila nak kawen? dah kawen Tanya pulak bila nak ada anak? Dah ada anak tanya bila nak tambah anak? Hihi..sampai bercucu pun takkan habis orang nak tanya. Ye tak?

Anak tu rezeki. Bukan dekat tangan kita nak mintak2 anak.  Nak ada2 kan anak. Yang tentukan semuanya Allah swt. Sebagai manusia kita hanya mampu merancang, selebihnya tawakal.

Bila dah ada anak sorang, mesti ada planning untuk anak seterusnya. “planning” bukan bermaksud tak nak tambah anak. Tapi planning atas faktor kesihatan & nak bagi perhatian lebih pada anak sulung.  Anak ni amanah Allah swt. Tak boleh main hentam kromo je jaga. Tak boleh nak buat endah tak endah. Tanggungjawab bukan sikit. Banyak. Taknakla tahu beranak je tapi tak tau nak jaga. Tak nak jugak bila emosi tak diurus dengan baik anak jadi bahan kita lepas geram.  Kesian anak. Sebab diorang belum tahu apa2 untuk jadi mangsa emosi parent sendiri. Anak tanggungjawab kita. Setiap apa yang kita buat dekat anak, akan dipersoal dekat akhirat kelak. Makan pakai dia, pendidikan dia, adab sopan dia, didikan agama dia. Bukan benda main2. 

Rezeki setiap dari kita tak sama. Ada orang boleh nak handle anak kecik rapat2. Ada orang tak mampu. Badan masing2 tak sama. So, jangan samakan kita mampu je beranak anak rapat2, kenapa kau tak boleh? Situasi lain2. Ragam anak-anak pun tak sama. Ada orang anak yang boleh main sendiri. Ada anak yang still nak parent berteman buat apapun. Kuat melekap. Tak nak dekat orang lain. So, mungkin sebab tu jugak parent buat planning untuk tak menambah anak dalam jarak yang dekat. At least lepas 2-3 tahun untuk dapat next baby. Orang selalu tekankan kualiti bukan kuantiti. Kalau anak ramai pun, tak terjaga, tak terdidik, tak cukup ilmu agama, silap2 boleh heret kita ke neraka sana. Nauzubillah...mintak dijauhkan.

Kalaupun orang tu still nak planning kita just hormat jelah pendirian dia. Jangan nak persoalkan sangat. Sebab setiap orang ada perancangan masing2. Kalau yang breastfeeding ni, banyak yang nak susukan anak sehingga 2 tahun baru ready nak tambah anak. Ada jugak sebab PJJ dengan husband, masih belajar lagi dan macam2 hal lagi. Dalam islam pun benarkan merancang anak yang bersifat sementara ni. Lagi satu, parent sendiri kena betul2 ready dari segi emosi & fizikal sebab kalau tak ready memang banyak yang akan jaga anak dengan “emosi” semata. Penuh amarah. Bukan kasih sayang. Ada yang mula gaduh suami isteri sebab saling salah menyalahkan bila timbul soal anak. Soal tanggungjawab. Yang jadi mangsa, anak. Lagipun, orang tau tanya je, yang tanggung semuanya kita. So, kadang memang kena "masuk telinga kiri keluar telinga kanan" je apa orang nak cakap. Hmm...


Tapi, kalau dalam masa planning tu tiba2 pregnant, jangan la pulak sedih2 & nak tolak. Macam yang saya cakap, kita ni mampu planning je, yang tentukan Allah swt. Even dah plan pun, still “lekat” jugak anggaplah itu rezeki. Allah lagi tahu apa yang terbaik untuk kita. Sekuat mana kita merancang takkan mampu lawan kuasa Allah swt. Allah saja yang tahu bila masa yang paling sesuai untuk dia bagi anak lagi untuk kita.

Kalau ditanya pada saya, bila nak tambah anak, soalan ni susah  nak jawab. Honestly, hadirnya Fayyadh dalam kehidupan kami berdua pun dah syukur Alhamdulillah. Dapat seorang anakpun dah bersyukur sangat2. Sebab saya dulupun  9-10 bulan lepas kawen baru pregnant. Dah pernah rasa macam mana perasaan teringin nak anak sangat2 masa tu. Dah pernah rasa sedihnya hati bila orang asyik persoalkan kenapa lambat dapat anak. Sekarang ni, saya just bersyukur dengan apa yang saya ada. Apa yang Allah dah bagi dekat saya. Saya dah cukup bahagia. Fokus sekarang, didik & besarkan fayyadh dengan sehabis baik. 

Ikutkan hati, memang teringin nak bagi Fayyadh adik tahun depan. Ikutkan memang kami sama2 dah ready untuk second baby. In sha Allah kalau ada rezeki. Sebab bila nak tambah anak, sama je konsep masa kita nak dapat anak sulung dulu. Bukan maksudnya bila kita dah ada anak sorang, dah tentu2 senang dapat anak seterusnya. Senang nak mengandung. Anak ni rezeki dari Allah swt. kalau Allah nak bagi, dia akan bagi. kalau taknak bagi, pasti ada sebab & hikmahnya. Kalau dia cepatkan or lambatkan pun semuanya bersebab. Baik fokus dengan apa yang kita dah ada, Nikmati apa yang kita miliki ni dengan penuh kasih sayang dari stress dan mengharap benda yang tak ada dan belum pasti.  Sayapun taknakla fikir sangat pasal hal ni. Lagipun, Fayyadh pun baru 1 tahun 6 bulan. baby lagi. Enjoy je tengok dia membesar depan mata. Inipun rezeki tak terhingga. Pedulikan apa orang nak cakap. Allah tahu mana paling baik untuk kita. Kita mampu doa& usaha selebihnya tawakal. 

Jemput baca entri saya tentang pandangan soal  anak, takdir & rezeki disini

Thursday, September 3, 2015

Kerja Full time. Berniaga Part time.

Sebenarnya, tak pernah terfikirpun nak buat bisnes. Sebab dah kerja fulltime. Dah ada fixed income setiap bulan. Lepas tu rasa macam tak pandai sangat nak berbisnes. Dulu, minat pun takde. Tapi, takdir Allah mana kita tahu kan. Bila dah mula terjebak dalam bisnes ni baru rasa seronok. Baru minat tu datang. 

Dah dekat 3 tahun saya dalam bisnes sewaan veil.Dari sehelai je veil saya sewakan, sekarang saya dah ada 10 helai veil yang saya buat untuk sewa. Alhamdulillah sangat. Tak sangka dari suka2 je DIY veil nikah dulu, lepas tu boleh jadi sumber rezeki. In sha Allah, selagi ada kemampuan & permintaan, saya akan terus sewakan & tambah lagi koleksi veil. Tapi buat masa ni, saya hanya terima sewaan veil saja. Untuk tempahan, saya belum ready lagi sebab kekangan masa melainkan pelanggan buat tempahan paling kurang 3 bulan awal. Yang tu saya akan pertimbangkan.

Online bisnes saya, By Adeenda pun dah hampir setahun beroperasi. Alhamdulillah..sambutan pun mengalakan. Ingat lagi masa mula2 nak start bisnes jual bedung & barut baby, macam2 saya fikir. Ada ke orang nak beli? sempat ke nak bahagi masa? dengan kerja office lagi, bisnes lagi. Macam mana nak promote? macam-macamla......tapi Alhamdulillah, dengan izin Allah, dengan dorongan husband & kawan2 saya beranikan diri mencuba.

Disebabkan saya kerja, saya just beli kain je. Untuk jahit barut saya hantar tailor. memang saya tak jahit sendiri sebab faktor masa & saya tak terror pun bab menjahit ni. Hihi.... Kerja saya cuma jual. Veil pun saya jahit bila ada kelapangan masa. Urusan pos memang husband banyak tolong. Mostly pos barang customer banyak dia yang buat. Cuma kadang2 kalau dia busy je saya yang akan pos. Tupun tak ganggu time kerja saya sebab saya akan gi pos barang pagi before masuk kerja. Pos office pun dekat jer dengan office.

Sekarang ni, saya tak rasa terbeban pun buat dua kerja dalam 1 masa. Kalau time dekat office, memang fokus kerja office. Saya takkan jumpa customer nak cod barang ke apa time office hour. Tapi whatsapp semua tu saya reply. Tupun time free. kalau tengah busy buat kerja office, kejar dateline, pergi meeting memang lambat la saya reply. Tapi kena minta maaf siap2 dekat customer la. Banyak customer yang faham kalau kita layan elok2. Lagipun bila buat bisnes part time ni bukan sepanjang masa nak kena jawab mesej customer. Bila ada order adala. So..ok je. Sikitpun tak ganggu waktu kerja. Bisnes online saya bukan besar. Ada customer yang sudi beli pun dah cukup Alhamdulillah.. =)

Cuma bab promosi je saya kurang. Sebab kekangan masa. Kalau ada masa free baru promote. Tupun sebab sama2 buat dengan husband, so ada masa dia akan tolong iklankan. Fokus utama kami tetap family, kemudian kerja dekat office. Lepas tu baru bisnes. Sebab part time je kan. Kalau tengah busy gila2 dengan kerja  kadang 1 bulan saya tak sempat nak promote or update apa2. Tapi saya percaya rezeki tu memang dari Allah swt. memang saya berserah pada rezeki masa tu. Bila kurang marketing, tapi tetap ada customer yang still order, memang semuanya rezeki dari Allah.  Alhamdulillah...

Saya belum terfikir nak berhenti kerja buat masa ni. Tapi bisnes ni sebenarnya saya buat sebagai backup plan if satu hari nanti saya terpaksa berhenti kerja. Sebabkan kerja husband akan bertukar2 tempat, dan sayapun akan ikut mana jer dia pergi, so bisnes ni sebagai backup la. Tapi nak teruskan bisnes yang sama atau try bisnes lain bergantung pada keadaan. Cuma, time tu saya dah ada pengalaman dah dalam bisnes. So, tak rasa kekok nak mulakan. Pernah husband buat lawak, kalau saya berhenti kerja nanti ikut dia pindah,dia suruh saya niaga "nasi kak wok" jer. Hahaha...macamla terror sgt nak masak. tak taula masa ke depan macam manakan. Kita just merancang je. 

Sekarang nipun saya rasa ramai je yang kerja full time tapi ada part time bisnes. Yang penting kena pandai bahagi masa je. Mana yang patut jadi priority dulu. Dalam hal ni, memang perlukan sokongan husband. If dapat buat bisnes sama2 lagi best. Sebab kita lebih memahami & boleh tukar2 idea. Cuma, saya lebih suka bisnes kecik2 macam ni jer yang tak ganggu masa family & kerja dekat office. Yang kita urus sendiri & buat secara santai.


Wednesday, August 26, 2015

3rd Anniversary: candle light dinner di Rumah



Anniversary Kali ni takde nak buat surprise sambut dkt luar macam tahun lepas. Tak boleh pakai dah taktik lama, husband dah tahu. Huhu...Kisah tahun lepas boleh baca dekat  SINI


Simple je surprise saya untuk husband tahun ni. Candle light dinner at home. Tapi makanan beli jugak. Haha..tak boleh nak main masak2 dekat dapur sebab tak sempat & taknak husband nampak. Tapau saja chicken chop dengan prawn tempura dekat kedai. Balik Umah  masukkan dlm pinggan. Bancuh air, Deco meja sikit2, nyalakan candle dah siap! 



Candle light dinner at our home sweet home :)







Saya prepare semua ni dengan Fayyadh. Jenuh la larang dia dari ambik chicken chop dekat pinggan. Sibuk jugak nak pegang candle yang kita nyalakan. Hihi..sampai terjengket jengket kaki nak ambik semua benda atas meja. Hihihi...








Husband ter "surprise" la jugak & appreciate apa yang saya buat ni. Simple je. Meja pun deco simple2. Sebab last minute prepare pakai apa yang ada je. Just lilin & bunga meja tu je saya beli. Kos cuma RM 10. Murah jer. Yg rose petals potpuri tu memang dah ada dekat rumah. Semua benda ni kalau nak DIY sendiri candle light dinner korang dekat rumah boleh beli  dekat kaison. Dekat tempat lain macam Mr DIY & Daiso pun ada rasanya.

Surprise dari husband? Belum dapat lagi. Selalu akan dapat waktu yang kita takkan agak, takkan terfikir. Saya jer yang jenis tak tau buat surprise. Tapi, saya ingat pesan Prof Muhaya, If kita nak buat sesuatu untuk pasangan jangan berharap pada balasan. Buat seikhlasnya. Sebab dengan cara tu hati kita akan sentiasa gembira untuk buat apa je untuk orang kita sayang.

Weekend ni baru  nak spend time sama2. Plan jalan dekat2 je. Quality time tu yang paling penting tak kisah apapun aktiviti kita buat kan?



Tuesday, August 25, 2015

Ijab & Qabul : Genap 3 Tahun

Sekejap je masa berlalu. 25.08.2012- 25.08.2015 genap 3 tahun kami bernikah. 3 tahun orang cakap  masih baru lagi. Masih di awal fasa perkahwinan ( 5 tahun pertama). Tapi banyak yang saya belajar dalam perkahwinan ni. Boleh kata, perkahwinan tu banyak ubah perwatakan & sikap kita. Tambah2 bila dah jadi ibu. Kadang sampai satu tahap macam tak percaya yang diri boleh lalui semua ni.

Ingat dulu masa mula2 prepare pasal nak kahwin, memang fikir bab persiapan majlis kahwin je. Bab hubungan dengan suami memang tak fikir sangat pun. Sebab dah fikir kiteorang dah love each other..mesti takde masalah nak jadi husband & wife yang baik kan? Bercinta pun 4 tahun lebih, mestilah dah serasi. Cuma, nk biasakan diri hidup sama2  je. Fikir benda tu small matter je. Takde apa yang nak risau sangat. Rasa masa nak kawen dulu saya cuma risau macam mana nak bawak diri dalam family in law je. Bab husband memang takde risau lansung. Hahaha..yakin benor takkan ada masalah bab keserasian. Fuhh...



Tapi, bila dah hidup sama2, baru tau ada banyak benda yang saya tak tahu pasal husband. Macam tulah jugak husband. Ada banyak benda yang dia tak tahu pasal saya. Tambah2 bab habit tu. Dah kawen baru terbongkar semua perangai yang duk control2 masa berkawan dulu. Dari style tido, style makan, pantang mak nenek, perkara yang boleh buat marah, benda yang tak suka makan, benda yang suka makan...boleh katakan segalanya lah. lepas kawen baru tau. Even dah kenal, suka sama suka, dah serasi dari sebelum kawen, bila dah kawen bukan semuanya sama. Lepas kawenpun tetap kena cari titik keserasian bersama. Kalau tak, takdela kes pasangan bercinta 9 tahun kawen tak sampai setahun pun kan? Huhuhu...

Kadang benda remeh temeh pun kalau tak pandai nak handle situasi pun boleh buat gaduh. Benda yang patutnya kecik punya hal pun boleh buat isteri merajuk panjang. Hihi...tak mudah nak temukan titik keserasian & jadi pasangan yang saling memahami antara satu sama lain. Dan paling mecabar pada saya, nak buat hubungan tu still sama macam awal2 kawen. Sebolehnya nak hubungan tu still "fresh". Macam fasa2 masa hati kembang setaman awal2 kenal. Taknak la ada jemu & bosan. Paling tak nak, kalau hubungan tu berlansung atas dasar tanggungjawab semata-mata. Bila hanya fikir sebab tanggungjawab, kita akan jadi kurang sensitif pada perasaan pasangan, kurang alert pada kehendak pasangan. Kadang2 boleh jadi selfish, asyik salahkan pasangan & mula nampak semua yang tak best je dekat pasangan kita. Hmm...sebolehnya nak elak la dari jadi benda2 macam ni. Mintak dijauhkan sangat2.

Alhamdulillah...dah 3 tahun nikah ni, rasa kiteorang dah semakin memahami satu sama lain. Dah jumpa dah titik keserasian kami. Alhamdulillah........walaupun bukan pasangan romantik, tapi saling melengkapi. Kurang saya, kurang dia, kami terima seadanya. Mana ada orang yang perfect kan. Sebab tak perfect la Allah temukan kita dengan jodoh kita, supaya saling melengkapi. Saling tegur menegur, saling bagi semangat untuk jadi lebih baik untuk kehidupan di dunia & akhirat.

Perkahwinan tu banyak matangkan saya. Honest, kadang saya macam tak percaya perangai yang sebati dalam diri bertahun-tahun saya berjaya buang lepas kawen. Kami mampu berubah perlahan-lahan  sepanjang 3 tahun perkahwinan kami. Kadang rasa macam pelik bila saya mampu tinggal habit saya, apa yang saya suka buat macam tu jer demi hubungan kami. Macam tu jugak husband. Saya nampak banyak perubahan positive yang dah berjaya dia buat baik untuk diri ataupun keluarga kecil kami. Saya tetiba rasa diri kuat dapat handle family, anak & segala masalah dengan lebih tenang. Sebelum kawen yang tau menangis jer. Sikit2 nak terasa hati. Kalau stress je nangis tak tau nak fikir apa dah.  Sekarang ni, rasa lebih kuat semangatla dari dulu. Dah tau macam mana nak handle masalah. Memang kekuatan tu bukan semuanya datang dari tenaga, tapi dari mental & semangat kita. Dan kekuatan tu  datang dari Allah swt. Kadang, untuk dapatkan sesuatu yang baik, yang indah, kita perlu korbankan apa yang kita ada. Kita perlu tinggal sesuatu yang negative yang dah sebati dalam diri untuk orang yang kita sayang.

Saya bersyukur dikurniakan suami & keluarga mertua yang baik. Alhamdulillah...apa yang ada sekarang ni dah cukup untuk saya. Bersyukur sangat2. Hadiah istimewa yang tak ternilai harganya. Sama jugak dengan kehadiran Fayyadh dalam kehidupan kami berdua. Harta yang sangat2 berharga dari Allah SWT. Syukran.

3 tahun nikah. Azam kami, nak sama2 ke arah yang lebih positive. Ke arah yang baik2. Improve diri masing2. Taknakla still di tahap yang sama. Umurpun bukan makin muda. Anakpun makin besar, Makin perlukan banyak perhatian. Memang titikberatkan sangat2 quality time antara suami isteri, antara parent & anak. Sebolehnya, Bila bercakap soal "cinta sampai Jannah" harus ada tindakan & usaha ke arah tu. Sama2 kena usaha untuk bawa seisi keluarga ke syurga.

 Bukan mudah nak jadi isteri & suami yang baik apatah lagi nak jadi ibubapa yang baik. Kami sendiri masih belajar untuk jadi yang baik. Banyak kekurangan yang kena perbaiki.  Tanggungjawab bukan sikit. Godaan duniawi pun banyak. Bukan mudah nak tepis godaan dunia dalam zaman serba canggih ni. Bukan mudah jugak nak didik hati untuk jadi baik & bersih dari anasir negative.  Memang kena sama2 sabar & kuat dengan ujian. Semoga perkahwinan kami ni berkekalan sehingga ke syurga. Semoga kami lebih kuat & sabar untuk menempuhi cabaran duniawi.


* Hari ni Fayyadh genap 1 tahun 6 bulan. Kejap je rasa dia dah besar.

Friday, September 26, 2014

Suami Isteri Kenalah selalu bercintan cintun!

hai korang!

Lama tak update blog. Anak demam panas. Huhu..Alahmdulillah dah sihatpun dia. Entah..hari ni rasa macam nak share something dekat sini secara general.  Pasal hidup berumahtangga...Bukan untuk yang baru kawen. Tapi yang dah lama kawen. Sebab kalau baru sebulan dua kawen tu of coz la mood masih angau2 kan? mood cintan cintun gitu? honeymoon lagik..hihi..

Dulu masa baru kawen selalu dengar orang cakap, "Masa bercinta memangla manis..tunggula lepas kawen, tahulah rasa macam mana". 

Takpun..orang cakap..

"setahun kawen memangla semua wangi. Tengokla lepas 5 tahun nanti.."

Dulu memang tak suka dengar ayat macam ni sebab memang dah pasang impian nak hubungan suami isteri tu always romantic dengan still berbunga cintan cintun even dah lama kawen. Ha..dah tanam azam kuat2 nak hubungan tetap macam pengantin baru hari2.

So..kalau dah lama kawenpun kenala sentiasa feeling tu sama macam time bercinta walau dah beranak pinak. kih...kih..kih. kalau boleh, nak maintainla jalan tetap nak pegang tangan sama macam time baru kawen. Taknakla suami jalan dekat depan isteri jenuh mengejar dekat belakang. Tak nak la bila jalan sibuk tengok kanan kiri sekali toleh belakang suami dengan anak dah tinggalkan kita! sadis kan. Huhu...

Kena maintain suap menyuap. Kalau malu buat dekat public dekat rumah pun boleh kan. Kena selalu makan sama2. Spend time untuk masa2 tu. sesibuk manapun at least dalam sehari ada time makan sama2.

Boleh jugak selalu buat  Love notes, main tampal-tampal nota cinta gitu. Tak pernah buat lagi. Lepas ni kenala try. Hihi....boleh jugak selalu whatsapp gambar dekat suami time rindu dekat office. Biarla suami cakap buang tabiatpun kan..benda halal kot! hihi.. Tips lain? boleh google...berlambak keluar. Hihi..

Taknakla rumah tangga tu semata-mata atas dasar tanggungjawab bila dah lama kahwin. Sayang dan cinta tu memang ya. Tapi nak maintain, nak bagi perasaan tu berbunga-bunga sentiasa, bagi stil angau2, nak bagi feeling tu always macam hari pertama kita kawen tak mudah kan? Tu satu cabaran! dan tak boleh satu pihak je buat. Isteri suami kena sama2 buat.

Pesanan & peringatan  untuk diri sendiri jugak. Perempuan selalu bila dah ada anak, ramai jugak yang lebihkan anak dari suami. Ada yang fikir anak je. Tapi suami kena jaga jugak. Nak jadi pengantin baru hari2!!!!

Tuesday, September 2, 2014

Our 2nd Anniversary - Ber Candle light Dinner dengan Husband (^_^)

Masa second anniversary kiteorang hari tu, saya plan nak buat surprise untuk husband. Dah 2 tahun kawen, sekalipun saya tak pernah nak buat surprise macam ni. Sebab saya jenis orang yang jenis "direct"  je kalau apa-apa. Tak tahu nak bersurprise bagai. Tapi bila hidup dengan husband, saya selalu rasa happy bila dia rajin buat surprise. Even surprise tu benda kecil2 tapi kita akan rasa super excited. Hihihi...Contoh..husband kalau nak bagi hadiah atau kad dekat saya takdenya dia nak bagi direct dekat saya. mesti dia akan sembunyikan. Samalah kalau saya balik keja, tengok takde orang dalam rumah. Dia main aci sembunyi jugak dengan saya. Jenuh kita mencari dekat mana dia sembunyi. sekarang bila ada anak..dengan anak sekali dia ajak main aci sembunyi! hihi....

Dalam 3 minggu jugak saya planning untuk wat surprise ni. Main point, saya nak candle light dinner dengan husband. Pengaruh Tv dengan Novel sangattt..nak bercandle light dinner bagai. Hahaha.....Dahtu,  Tak nak buat dalam rumah sebab dah bosan. Nak cari mood & suasana baru. Lepas tu nak spend masa berdua. Banyak kena pikir. Mana nak pergi, macam mana nak buat surprise tanpa kantoi? mana nak letak si kecil Fayyadh tu?

3 minggu sebelum kejadian, memang saya asyik survey je hotel @ restaurant yang provide candle light dinner. Lepas survey dan baca review dari segi kos, jarak dari rumah dengan environment, saya pilih Subak Restaurant. restaurant ni dekat sungai penchala. kenapa pilih subak? sebab environment dia! cantik!! Tak caya try tengok bawah ni..









Saya terpaksa tipu husband cakap suruh dia hantar saya gi training software malam tu. Baby tinggal dekat pengasuh dia sekejap. Ikutkan hati memang nak angkut bawak baby sekali. Tapi ada masa, perlu jugak masa berdua denggan husband. Nak dating bagai kan. Hihi..Mula2 memang banyak jugakla soal nya tapi sebab husband jenis percayakan saya, than saya tak bagitau dia dekat mana tempat tu just guna gps je, husband percaya aje...hihi.

So..memang menjadila surprise saya malam tu!!! Husband memang betul2 terkejut and the same time rasa happy dengan apa saya buat untuk dia. Hihi...

so...biar gambar je la yang bercerita..








Harga dia agak mahal tapi sesuai la dengan environment dan portion makanan dia. Rasa pun ok. Untuk setting table for canlde light dinner diorang caj 20 ringgit je. Yang lain boleh pilih dekat menu diorang nak makan apa. Hihi..Tapi yang penting suami happy dan sayapun happy! memang sesuai sangatla tempat ni kalau korang planning untuk candle light dinner. environment best. tenang. Romantik gitu...

maklumat lanjut tentang subak restaurant leh refer SINI

Thursday, August 28, 2014

2 Tahun sudah. Happy 2nd anniversary to us!

2 tahun. Alhamdulillah..pejam celik pejam celik rupanya dah 2 tahun dah jadi isteri. 2 tahun dah hidup berumahtangga. Kejap je rasa. Hari isnin lepas anniversary kiteorang yang ke-2. Tahun ni rasa lebih2 bermakna sebab adanya si kecil Nik Aqil Fayyadh. Subhanallah...syukur sangat dengan kebahagiaan yang ada ni.

Hidup alam rumah tangga. Kadang ada manis ya amat. Kadang ada tawar, masin, masam, kelat dan pahit. Macam2 perasaan ada tapi bila digabung semuanya yang baik2. semuanya yang membawa kepada hidup yang lebih bahagia, lebih matang. Setakat gaduh baik..gaduh baik tu rasa benda normal. Mana best kalau hidup semua yang positive je kan? gaduh2 sayang tula yang akan buat kita lebih kenal pasangan kita & try untuk buat the best kat diorang. Life kami as husband & wife xdela romantik macam cerita dalam Tv tuh. Hahaha....bukan jugak romantik gila2 macam cerita dalam novel! Walaupun dulu selalu berangan bila baca novel or tengok tv nak husband macam hero tu tapi nan ado! Hahaha,....tak dapat macam tupun..tapi kasih sayang, rasa cinta tu mungkin kiteorang describe dengan cara sendiri. cara saya fikir pasal sikap romantik suami tupun lain kot.

Yang saya tahu saya rasa bersyukur sangat2 sebab dapat suami sebaik dia. Bersyukur sangat dijodohkan dengan dia. Berterima kasih sangat sebab terpilih jadi isteri dia. Thank you Allah. Thank you suami. I'm happy. I feel blessed. I Fell in love. I feel complete. Semoga rasa bahagia dan rasa indah2 ni kekal sampai bila-bila. Apa yang dia buat untuk saya dan anak, apa yang dia korbankan semua saya hargai. Maybe tak terbalaspun (T_T).

Terima kasih sangat sebab dia jaga saya dengan baik. Makan pakai cukup. Tengok..Sampai dah naik tembun dah saya ni sebab terlebih makan! hahaha...eh, si suami pun tembun jugak. Tembun berjemaah namanya. Memang sehati sejiwa gitu! Terima kasih suami.  Even saya selalu emo2 terlebih..perangai kuat merajuk tak surut2 walau dah jadi mak orangpun dia masih tak jemu memujuk. Tak pernah tak pujuk dari zaman bercinta sampaila dah ada anak sorang. Terima kasih kerana menjadi pelindung saya & fayyadh. Dan paling penting terima kasih sebab selalu percayakan saya & very understanding.

saya tak sempurna. Masih berusaha jadi isteri dan ibu yang baik. Walaupun selalu berangan nak masak yang special2 untuk dia tapi selalunya masak benda yang sama je. Nampak tak angan-angan tu selalu tinggi? konon nak try resepi baru tapi resepi lama jugak yang diulang-ulang. hahaha.. Thank you tau selalu makan tanpa complaint! Thank you sebab rajin tolong kemas rumah. Tolong jagakan cik pinky saya!

Kalau nak tulis..banyak sangat. Yang saya tau even kami sama2 tak sempurna tapi kami try to complete each other. Maybe takkan sama macam orang lain tapi kami bahagia dengan cara kami sendiri. Hope dapat jadi parent yang baik untuk Fayyadh & bakal zuriat yang lain. May our love last forever till jannah. I love you so much!