About Us

Sunday, March 4, 2012

Review Filem Adnan Sempit 2

Akhirnya, saya tertengok jugak filem ni dekat panggung semalam. Itupun lepas diajak + dipujuk paksa oleh kawan saya supaya gi tengok filem ni dengan diaorang walhal saya malas sebenarnya. huhuhu...kesimpulannya, filem ni memang kelakar sangat2. Sepanjang cerita saya asyik ketawa je  Sampai berair mata ni sebab gelak. Suka  bila tengok gelagat saheizy Sam yang slumber dan berlagak confident gila dalam filem ni. hahaha....dia sangattttt... pandai berlakon ok!


 Sekali sekala hilangkan kepenatan dan keserabutan otak dengan tengok filem yang kelakar dan santai macam ni memang best. Rasa happy je....Plot cerita ni lebih kepada gelagat Adnan yang berusaha untuk bercakap bahasa inggeris dengan baik dan belajar menjadi orang korprat. Walaupun bahasa Inggerisnya memang ke lautlah, tapi yang penting kesungguhan dan confident yang ditunjukkan untuk menjadi lebih baik. Bahasa omputeh Adnan dalam filem ni yang buat orang rasa lucu sangat2! Lebih2 lagi bila muka dia nampak confident gila bila cakap omputeh....padahal ayat semuanya berterabur. Tapiu berlagak pandai itu harus!Hehehe...Itu yg saya belajar dari filem ni. Apa2 yang kita buat, betul atau salah..confident aje! jangan takut menerima cabaran ! dan berusaha dulu sebelum mengalah!


 Untuk filem ni  saya bagi : 4.5 / 5 Bintang

1 comment:

Terima kasih sudi komen!