About Us

Friday, March 1, 2013

Alhamdulillah...Allah Murahkan Rezeki saya


Take time nak menulis dekat sini apa yang berlaku selama seminggu ni. Mula2 plan asal saya nak berhenti kerja before dapat kerja lain sebab rasa macam susah dapat kerja. Lepas tu saya masih dalam probation period, so memang susah nak bercuti. Kalau cutipun, unpaid leave. Huhu..

Xtau macam mana, satu hari tu saya saja try2 apply kerja dekat area damansara & Shah Alam. Alhamdulillah..dua2 panggil saya attend interview. Tapi saya xdapat nak attend interview dekat company damansara tu sebab saya accident. So, tinggal satu je lagi interview. Selalu bila kita apply kerja melalui jobstreet memang banyak competitors nya sebab ramai yang mintak.  Time nak gi interview dekat shah alam tu saya macam nak tak nak sebab rasa macam susah nak dapat. Tapi sebab company tu dekat shah Alam, saya nak sangat attend. So...saya pergilah interview. Time interview tu saya ni dah calon yang ke-12, sedangkan kekosongan jawatan cuma satu. So..saya buat yang terbaik dan tawakal je lepas tu. If ada rezeki saya adalah.....

Seminggu lepas tu saya dapat call dari company dekat shah alam tu suruh saya masuk kerja. Alhamdulillah...saya dapat kerja! Rasa bersyukur sangat tapi saya mintak masa untuk buat keputusan dan discuss dengan hubby. Lepas je company shah alam tu call, boss saya office lama dekat Kelana Jaya pulak call. Dia offer saya masuk kerja balik sebab nak saya handle project yang saya handle sebelum ni. hari tu saya jadi serba salah. Bila saya macam nak tolak je offer dekat company tu, owner company tu sendiri call mintak saya masuk kerja. Then, bos yang kerja tempat lama pun call suruh masuk kerja cepat. Sampai saya pening nak wat keputusan...Tapi saya pilih company lama la sbb saya dah selesa dekat situ. Even jauh sikit tapi at least saya tahu keadaan company tu macam mana, kerja macam mana. Dahlah bos saya sanggup bayar notis sebulan saya yang tak cukup tu. memang terharu... Bersyukur sangat sebab Allah mudahkan urusan saya, murahkan rezeki saya. Saya tak perlu nak bersusah sangat cari kerja.

Saya rasa terharu jugak sebab bos tempat saya kerja sekarang dekat Butterworth ni pun baik sangat. Dia tetap bayar gaji saya penuh even saya bagi notis xcukup. Mula2 saya xkisah sbb bos tmpat lama dah janji nak bayar notis tu. Tapi saya jadi terharu bila bos dekat penang ni sangat memahami saya. Dia tahu keadaan saya yang duduk jauh dengan husband, lepas tu stay sorang dekat kulim ni 2 bulan tanpa sapa2 yg saya kenal. Hampir sebulan kereta saya dekat workshop xboleh nak gerak gi mana. Memang ujian ni buat saya jadi lebih kuat, lebih berdikari...saya tak sangka yang sebenarnya saya kuat semangat macam ni dan boleh harungi semua ni sorang diri. Saya sentiasa bersangka baik pasti ada hikmah atas apa yang berlaku. Walaupun orang banyak cakap saya buat keputusan yang salah sebab balik kulim tergesa-gesa tapi saya buat semua ni untuk suami saya. Saya lepaskan jawatan & company yang saya dah rasa selesa untuk dia. Mungkin ujian ni atas kesilapan  yang pernah saya buat dulu. Mungkin juga ujian ni kerana Allah anak hadiahkan saya sesuatu yang lebih baik. Saya gembira dipertemukan dengan bos & kawan2 office yang baik sangat. Yang selalu bagi moral support dekat saya time saya rasa 'sorang' dekat sini. I will miss them a lot!!!!

Perancangan Allah tu adalah sebaik-baiknya...Alhamdulillah..berkat kesabaran saya selama ini Allah hadiahkan saya rezeki ni. Saya bersyukur sangat-sangat. Saya tak pernah sikitpun menyesal dengan apa yang berlaku dalam hidup saya. yalah..bila saya pindah balik kulim, husband pulak gi shah alam. Saya tahu ada "sesuatu" yang Allah nak tunjuk dekat saya. Alhamdulillah...saya rasa semangat diri saya lebih kuat dari dulu.

Terima kasih bos & office mate dekat penang. Terima kasih atas persahabatan yang terjalin. In Sha Allah korang akan sentiasa dalam ingatan saya...saat2 getir hidup saya dekat sini, korang yang banyak bagi semangat. Banyak bagi sokongan padu dan panduan hidup berumahtangga. Alhamdulillah...syukur








10 comments:

  1. alhamdulillah...suke baca blog imah...kind of inspiration source....ayong doakan lepas ni ade rezeki baby pulak ye..,aamiin...:-)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...Allah sentiasa akn permudahkan jalan ntk niat yg baik..tahniah.. :)

    ReplyDelete
  3. semua yang berlaku ada hikmatnya. Syukurlah dapat menyedarinya...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah..mmg rezeki imah.. syukur sgt2.. tqah plak rs over

    ReplyDelete
  5. tahniah...setiap apa yg berlaku, pasti ada hikmah tersembunyi.jgn lupa bersyukur atas nikmatnya.

    ReplyDelete
  6. whoaa..jumpe bLk kawan Lame kan =)

    ReplyDelete
  7. bestnye, Imah...mmg murah rezeki kann..InsyaAllah, Allah akan tolong kita dan dia bg dugaan yg setimpal ngan kita kann..kann...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!