About Us

Monday, March 18, 2013

Review Hotel Lost World OF Tambun, Ipoh Perak




Ok..macam yang saya janjikan sebelum ni, saya nak wat review sikit pasal hotel Lost World of Tambun. Hotel ni taraf 3 bintang. Saya booking melalui Agoda je sebab time tu Groupon x wat promotion lagi pakej masuk Lost World sekali dengan Hotel. Kalau korang nak beli promotion ni, boleh beli sekarang sebab Groupon tengah wat sale pakej ni. Tapi, even saya booking dengan Agoda pun, saya still dapat harga murah untuk hotel.  Harga semalam RM 170++  termasuk breakfast dengan 2 tiket masuk Lost World Hot Spring waktu malam. Kalau tak, kena byar RM 15 seorang untuk masuk Hot Spring tu.  Ada jugak dapat voucher discount 10% untuk beli tiket Masuk Lost World theme park. Rasanya semua yang stay dekat Hotel ni akan dapat 3 voucher ni. Tapi disebabkan tiket tu saya beli time promotion dekat groupon, so saya dapat price lebih murah. Less  RM 11 dari harga asal.

Saya booking exotic room je. Rasanya bilik ni paling kecil kot dalam senarai2 bilik yang ada tapi saiz bilik sederhana xlah kecik sangat dan xlah besar. So, untuk berdua memang dah cukup selesa. Bilik ni memang sama macam yang di iklankan dekat website. Selalu kita tengok ada sesetangh hotel tu  dalam gambar kemain cantik tapi bila depan2 xcantik kan? Tapi hotel Lost world tak macam tu. Memang dapat bilik yang sebijik cam dalam gambar. Hotel ni masih baru rasanya sebab keadaan bilik & toilet sangat bersih dan kemas. Memang puas hati sangatlah! Katilpun dapat king size. Yang uniknya, tak ada carpet dalam bilik. Tile aje. Maybe sebab setengah orang lepas main2 air dekat theme park terus balik dengan baju basah2 , air menitik-nitik dekat lantai, sebab tu pihak hotel tak letak carpet. Nanti susah nak keringkan….hehehe. Tapi kiteorang x macam tu. Salin baju siap2 before keluar dari theme park. Yeah!
Jom usha bilik hotel Lost World tempat kami menginap hari tu…..





Sempat lagi posing depan cermin (^_^)


X ad almari baju dekat sini. Just ruang terbuka macam ni tapi still ok. 




suka shower room cam gini..hehe

Bersih kan??


Untuk breakfast, kiteorang kena jalan kaki gi garden terrace. Tempat ni dekat je dengan Theme park. Menu breakfast style buffet. Before ni baca dalam internet , breakfast dekat sini just boleh pilih satu menu je. So, saya pun cakap dekat husband, if lapar nanti kita gi makan dekat luar. Tapi time saya pergi Alhamdulillah…style buffet.yeay!!! So, dapatlah makan macam2 makanan. Sedap pulak tu! Ok..ni tempat breakfast kami...








Dari sini leh nampak Hotel Lost World. Dekat je..


Lobby hotel



Untuk hotel ni, kira kiteorang berpuas hati sangatlah. Murah (under our budget), selesa, bersih, dekat dengan Lost world & breakfast pun sedap =) 






6 comments:

  1. eh ok la cantik dan bersih jugak...tak pernah duk sane..leh gak try..hehe

    ReplyDelete
  2. kan.. mmg best hotel ni.. kami sygnya xsmpat guna baucar hotspring tu.. menyesal gila gi bantai tido..

    ReplyDelete
  3. wahh...bercuti ea.
    btw, bilik tu takde la kecik pun.
    dah ok tu. katil pun dpt king size. ;)

    http://ninimohd.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. saya pun dok kt tambun, tp xpernah lg..hehehehe

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!