About Us

Thursday, October 1, 2015

Fesyen Tudung Terbaru Masa Kini - Stylish & Cantik



Fesyen tudung sekarang dah sama naik macam fesyen baju. Sentiasa up to date dari hari ke hari. Sentiasa ada jer fesyen2 baru yang tengah “hot” dekat pasaran. Banyak sangat. Kelabu bijik  mata ni tengok! Hihi..Cantik2, stylish dan paling penting, menutup aurat. Kalau korang ingat time dulu2, mostly ramai yang pakai tudung bawal je kan? Paling sempoi, pakai tudung bawal tu ikat bawah dagu je. Haha…tak de nak berpin bagai. Sempoi sungguh. Time ni, fesyen tudung tak divariasi kan pun. Tudung labuh pulak mostly tudung kain licin yang macam tudung sekolah tu. Memang fesyen itu jer yang ada dekat kedai. Tak bawal, tudung sarung macam tudung sekolah tu. Hee….Cuma, saya ingat dulu, bawal ada dua jenis. Satu yang jenis kain cotton, satu lagi yang style licin tu. Tak ingat nama material tapi nak macam chiffon tapi bukan.  Lepas tu barula datang fesyen tudung awning, tudung Syria, dan selendang.

Selendang pun ada banyak jenis. Cotton shawl, wide shawl, glitter shawl, half moon, butterfly shawl dan macam2 lagi. Boleh pilih je nak gayakan yang mana satu. Sekarang ni, apa yang saya nampak, kalau style shawl yang ada sekarang, design dia labuh & lebar. Cukup panjang & lebar untuk kita style kan dalam macam2 gaya. Boleh adjust labuh mana yang kita nak dan menutup dada.  Itu yang saya suka sangat2 dengan trend tudung sekarang. Sebab ramai designer yang makin peka soal aurat. Design tudung banyak yang menutup dada. Dahla semua cantik-cantik. Siapa cakap perempuan berhijab tak boleh bergaya?

So, entri kali ni saya nak share dengan korang fesyen tudung terbaru musim ni. Fesyen tudung ni semuanya tengah hangat dekat ZALORA tau! Tudung yang cukup kriteria yang dikehendaki oleh semua wanita berhijab. Modern design, stylish, cantik & paling penting senang & ringkas untuk digayakan.  Jom kita tengok dekat bawah!





1.       Instant Shawl




Fesyen tudung Paling trending sekarang ni. Mostly ramai yang dah beralih arah ke instant shawl sebab mudah digayakan. Lagi satu, jimat masa untuk bersiap. Tak perlu nak lilit2 dan pakai banyak pin. Boleh adjust labuh ikut keselesaan. Tambah2 untuk para ibu yang sentiasa busy dengan urusan anak2 & kerja, memang senang pakai instant shawl je. Sarung je dah siap! Ringkas tapi still nampak bergaya. Hihi…Oh ya, instant shawl ni pernah jadi  fenomena yang melanda industri fesyen Muslimah negara kita masa mula2 diperkenalkan awal tahun lepas. Sekarang ni tak kira peringkat umur, semua suka pakai instant shawl. Baik yang muda ataupun yang dah berusia. Material pun ada macam-macam jenis, chiffon, crepe, lycra ataupun cotton.  Boleh pakai ikut keselesaan masing2.

2.      Instant shawl ber “Awning”





Ha..yang ni pun tengah “hot” jugak sekarang. Apa yang best, instant shawl jenis awning pinless. Best kan? Tak perlu nak berpin pin atau pakai brooch lagi. Sarung je tadaaa! Dah siap. Tak sampai 5 minit pun.  Lagi best, sebab bahagian muka akan terbentuk elok je sebab ada awning. Boleh pilih samaada suka jenis yang awning keras atau lembut. Tudung ni sangat praktikal. Dahla cantik, senang nak pakai lepas tu jimat masa. Tak perlu pandai skill melilit shawl pun. Beli instant shawl je senang. Sarung je dah siap terletak cantik dekat kepala. Hihi…


3.      Tudung Hood express


Yang ni  fesyen tudung terbaru yang turut menjadi pilihan ramai wanita moden. Sebab apa? Dah tentu sebab tudung ni amat mudah dipakai! Just sarung je dekat kepala dah siap. Nampak modern & stylish. Sesuai sangat untuk digayakan secara kasual atau ke majlis-majlis tertentu.  

Semua cantik-cantik kan? Memang nilah tudung2 yang tengah hot sekarang. Korang boleh terjah Zalora untuk lihat semua koleksi tudung terbaru. Ada macam2 design & warna yang menarik. Harga sangat berpatutan dan korang mesti puas hati.

Kalau tanya saya, sekarang ni saya memang suka style tudung yang cepat & mudah nak digayakan. Tambah2 kalau tengah kejar masa, pagi2 nak pergi kerja. Mana yang paling mudah, yang tula saya akan capai dulu. Hihi..contoh macam tudung instant ni. Senang nak pakai kan? Jimat masa. Lepas tu kalau pergi travel, Berhenti untuk solat. Lepas solat, senang nak pakai balik. Terbentuk elok. Tambah2 bila ada anak kecik ni. Semua nak cepat kan. Hihi..



So, apalagi korang bolehla jenguk website ZALORA untuk dapatkan tudung2 macam dekat atas ni! Banyak sangat pilihan Tau!

3 comments:

Terima kasih sudi komen!