About Us

Monday, October 17, 2011

Tengah gatal Tangan Nak Buat Bunga Tisu!

        Tetiba je hobi lama saya datang balik. Gatal tangan nak buat benda-benda kreatif ni. Hehehe..rasanya dah lama betul saya tak buat benda-benda macam nih. Time sekolah dulu jer rajin. Time orang sibuk buat benda pakai straw, pakai sabun..semua saya nak try buat. Bila dah masuk U dengan kerja ni ja yang jadi malas. 


            Tak sengaja, time saya sibuk berblogwalking minggu lepas, terjumpa pulak blog yang ada buat bunga tisu ni. Tetiba ja rasa teruja tu datang! Saya rasa nak sangat try. Saya mulalah google sana sini nak cari step untuk buat bunga-bunga tisu ni. Youtube pun saya search jugak. nak belajar buat bunga. lepas dah tahu serba sikit tu, sibukla pula mencari kertas tisu atau kertas crepe ni merata tempat. Last2 beli dekat MYdin sebab murah. 10 keping RM 3.60 jer kalau dekat kedai bunga sekeping 90 sen. Murahkan? sekeping kertas ni boleh buat 4 kuntum bunga carnation. Sebenarnya, buat benda ni boleh jadi macam terapi otak sebenarnya. Time sakit kepala + stress +tension tu datang, saya buat benda nilah untuk release kan tension dekat kepala otak tu.Hehehe.....tapi saya tengah belajar buat lagi. kalau boleh saya nak buat bagi cantik  macam gambar2 dekat bawah ni......
















Cantik kan? Saya dah excited bangat dah ni nak try buat. hehehehe...Nanti kalau jadi, saya tunjuk dalam blog ni. Hope so, jadilah..hehehe =)

1 comment:

  1. wahh..cantiknya..serius mmg cntik gler...kreatif plak tu..kak!! nnt klu dh berjaya post la kt blog akk..nnt sy komen..hehe

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!