About Us

Sunday, March 25, 2012

Green Turquoise With Blue untuk Majlis Bertandang

Kenapa saya pilih warna Turquoise?
kebetulan sebenarnya. Saya tak pernah menetapkan tema warna untuk majlis perkahwinan saya. Mana baju yang saya rasa cantik dan sesuai dengan saya dan encik Tunang, saya grab je. tak kisahpun warna apa.Masa bertandang memang saya nak pakai dress yang simple je. Warna turqoise tupun saya pilih sebab tertarik dengan warna pada dress ready made yang saya beli. Tapi warnanya agak gelap dan nampak macam hijau.


Untuk baju bertandang memang saya DIY sendiri dari dress yang saya beli tu. Selain dari jimat, saya boleh pakai balik baju tu lepas selesai majlis bertandang nanti. Dress tupun plain je. tak ada apa-apa hiasan. Saya yang akan deco sendiri  dengan jahit bunga fabrik, lace (warna biru) dan pearl. Dress nipun dah 50% siap dijahit. Masih lagi in progress. Saya buat sikit2 sebab busy sama sekarang ni. Huhu..

Baju Encik Tunang Next week baru nak cari. Maybe beli kain je then pergi upah buat baju melayu. Kalau jumpa yang ready made dan sesuai untuk badan dia, beli terus je kot. Tapi warna baju dia harus lebih soft sikit dari warna dress saya.


P/s: Sebenarnya, banyak benda lagi yang tak settle. Baju kahwin untuk majlis di sebelah saya nanti pun saya belum cari lagi. Warna tema memang tak ada lagi sebab bergantung pada baju yang kami pilih nanti. Ingat nak sewa je. Tak tahu masih ada ke lagi baju yang sesuai untuk kami sebab selalunya orang booking awal2. tengoklah macam mana. kalau tak ada yang sesuai, kami decide nak pakai songket je nanti. Baju songketpun cantik apa? Next week baru nak balik kampung nak cari baju untuk di sewa, ambil borang nikah dan cari homestay untuk keluarga Encik Tunang. Mintak segala urusan  dipermudahkan.

9 comments:

  1. Baju Melayu ready made yg cantik siap bersaulam banyak di Wisma Yakin berbagai saiz ade....kainnye pun berkualiti sebab masa anak auntie kawin hari tru pun cari kat situ sebab yg di tempah macam tak senonoh aje jahitannye

    ReplyDelete
  2. K.Mimi:Wisma yakin dekat jalan masjid India ke? Ooo..tunang imah xpernah beli baju ready made. Dia selalu tempah dekat kedai yang dia suka dekat kampung. Tapi kalau xsempat, maybe beli je kot.Duduk jauh2 ni susah nak pergi beli sama2. Kena buat sendiri2 je..huhuhu

    ReplyDelete
  3. Fuhhh, penat jugak eh nak buat persiapan menuju hari bahagia ni? Hehe, pape pon saya doakan semoga urusan Kak Imah dengan Encik Tunang di permudahkan DIA! Nanti dah kahwin, gamba post ya~ Nak tengok dress ;)

    ReplyDelete
  4. Husnina:itu ar..penat sbb life pun busy juga. Thank's doakan kami =) .Insya-Allah akan post gambar.Tapi dressnya biasa je.Huhu...

    ReplyDelete
  5. imahhhh beznye pkai songket.. aku nk pkai aritu tp xkesampaian... huhuh

    ReplyDelete
  6. salam kenalan.
    warna ni sangat cantik...

    ReplyDelete
  7. imah.. cantikkan warna nie...
    same pulak kan warna tema kite
    tp farah guna warna nie utk e-day

    ReplyDelete
  8. santek color ni,.da kawen post gmbar eh,.nk nengok keke

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!