About Us

Tuesday, October 28, 2014

Ulang Tahun ke-4 blog saya!

Entri pertama blog ni.
                                                                  

Alhamdulillah..21hb lepas genaplah 4 tahun usia blog kesayangan saya ni.  21 October 2010- 21 October 2014. Rasa macam cepatnya masa berlalu. Dari zaman study, kerja, kahwin dengan dah ada anak sorang ni, masih lagi aktif menulis dekat sini walaupun taklah seaktif macam zaman bujang dlu. Standard ibu bekerjaya punya life. Huhu..

Tapi, kalau xde update entry pun hari2 saya bukak blog tau. Dah jadi benda wajib buat hari2. Saya baca blog kawan2. Tapi selalunya baca, tak sempat nak komen. Huhu...next time saya curi2 masa tinggalkan komen sekali k!

Ingat dulu masa mula2 buat blog, takde orang pun yang tau blog saya. Mula2 nak dapat 10 followers pn payah. Tapi sebab saya suka menulis, saya tulis jela tanpa pikir ada orang nak baca ke tak. Blog ni start bertambah follower masa zaman saya rajin buat e- novel. Dari situ barulah ada yang baca blog saya ni. Paling meriah dunia blog ni masa awal tahun 2012. Time sibuk buat preparation kawen. Masa ni la yang start banyak kawan2 dari blog. Banyak sikit visitors. Rasa best kongsi cerita itu ini. Dan entry blog sayapun memang paling banyak masa tahun 2012. Huhu...memang tahun paling aktif!
Dari blog la..saya mula dapat side income. Dari nuffnang, dari review online shop, dari sewaan veil dan sekarang dah ada online shop sendiri. Alhamdulillah sangat2. Memang rezeki tak terduga. Syukran.

Saya happy dapat menulis dkt sini, happy dapat kenal korang, dapat tukar cerita & pendapat, dpt mcm2 ilmu. Walaupun sekarang ni dah ada mcm2 medium social lain, blog tetap yang paling best bagi saya. Maybe sebab saya suka baca kot. Tak puas kalau baca sikit2! Hahaha...

Saya bertahan menulis sampai sekarang pun sebab saya suka menulis & membaca. Minat saya sejak kecik. Sebab tu sibuk macam manapun, dua benda ni saya tak tinggal. Entahlah..maybe salah satu terapi jiwa saya kot. Klu dulu, zaman muda belia, bila ada masalah..rasa tertekan saya suka tulis puisi. Kemain lagikan berpuisi bagai. Hahaha...skrg tak sempat nak tulis puisi. Baru nak berangan je,  anak dah huwaaa!!!!! Hihihi...samela nasib dengan novel yang tak siap2 tuh..=(

Mintak2 selagi bernafas, saya masih rajin ada dekat sini. Terima kasih korang sebab singgah baca blog kecik saya ni. Kadang entri merapu rapu je. Hihi...

Dah 4 tahun ni followers blog saya tak cecah lg ribu. Tak banyak mana sebab sayapun bukannya blogger famous. Blogger bawahan je. Hihi...

Tapi alhamdulillah...jumlah pelawat  dr luar ( yg bukan followers) yang banyak menyumbang pada traffic blog. 4 tahun dengan total pageviews 1, 339, 000 ++ untuk  640 entri blog dah cukup buat saya bersyukur + terharu sangat. Tak caya mampu tulis sampai 640 entri. Syabas untuk diri sendiri! Yeay!!!

Banyak lagi hutang entri dekat blog ni. Banyak benda yang saya nak update. Masa nk feeling2 menulis je takde. Suka sangat peram lama2 sampai basi. Hihi...

Ok, tq korang! Sayang korang sangat2! Semoga menjaring impian tetap wujud  utk coretkan setiap perjalanan saya dalam menjaring impian!

3 comments:

  1. tahniahhh..sama la saila pun..masih bertahan bt entri sebab suka menulis dgn membaca :)

    ReplyDelete
  2. slm.kak , sy one of your silent reader..suka baca entry akak..start ikuti blog akak masa zaman kak tulis e-novel dan masa musim kak nak berkahwin sampai la sekarang :)

    ReplyDelete
  3. eh, da lame la kan. Sya xkeep track pon. rs cm br smlm. hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!