About Us

Tuesday, May 8, 2012

Kain Baju Bertandang (Peach Lemak Ketam)


Tak sempat nak reply lagi komen readers dalam entri saya yang lepas di SINI. Thank's atas semua cadangan. Saya sangat hargai sangat2 =) . Tapi, saya dah beli pun kain dan semua benda untuk beading baju tu nanti. Tak tahu macam mana bentuknya sebab main grab je ikut apa yang terlintas dekat kepala saya. Maklumlah, saya jarang dapat discuss benda ni dengan Encik Tunang. Bila jumpa dan dapat beli bersama, memang apa yang terlintas dekat kepala je kami beli. Discuss pun time dalam kedai kain tu baru nak discuss. hahaha...benda dah ada depan mata baru dapat idea kan?Lately ni memang otak saya susah benar nak berimaginasi. Banyak sangat yang difikirkan kot. Huhuhu...So, ini kain yang kami beli last week untuk baju bertandang. Cari dan cari last2 kami beli di Harisons sebab Encik Tunang dah berkenan dengan material kain dekat sini.


Inilah kedai yang menjadi pilihan kami

Jenguk sikit dalam ni..

Ini kain baju melayu encik Tunang. kainnya memang best sangat! Lembut dan sejuk je rasa =)

Yang warna peach tu kain untuk saya. Tapi sebab saya rasa warnanya agak kusam, so lining baju ni saya pilih warna pink. 


kain net lembut untuk buat veil. Saya dah potongpun kain ni untuk buat veil. Sedih. Salah potong, veil saya jadi pendek sikit. 

Rupa-rupanya, idea saya nak gabungkan warna peach ni dengan warna lain yang lebih striking rupanya samalah macam sugeest readers blog saya. hehehe...dah rasa lega sikit sekarang. Kain nipun dah hantar dekat tailor untuk dijahit macam baju saya nak. Risau gak dengan hasilnya sebab ni first time saya tempah baju sendiri selalu beli ready made je atau mak yang gi upah dekat kampung. Tupun dah lama. Since bekerja memang beli ready made je semua. Tapi memang betul la warna peach lemak ketam tu wujud! hahaha..sebab akak tailor tupun cakap "betullah dik. Ni warna peach lemak ketam"...Dalam hati rasa lega sebab betul warna macam yang keluarga bakal mertua nak . Dah boleh senyum sikit sebab rasa lega =)




* Sebenarnya, banyak sangat dugaan yang terjadi. Lepas paksu saya, maksu saya pulak masuk wad. Hari2 berulang ke hospital. kerja pulak berlambak2. DIY project macam xgerak2. Huhu..sedih sebenarnya. nak harap orang tolongpun xleh. Mula2 mak sedara saya offer nak tolong apa yang boleh, tapi bila jadi macam ni, memang kena pandai urus sendiri dan buat secepat mungkin. Lately ni, saya cepat je letih. Penat sangat sampai jalanpun boleh jatuh. Asyik tercedera je sekarang. Huhuhu... Mungkin stress, tension, risau dan macam2...Huhuhu...

6 comments:

  1. wahh..ok la tu, cantik colornye, nnt klu dh siap msti lg cantik, akk nnt klu dh kawin jgn lupe posing bju ni, nk jugak tgk hasilnye.. bdn akk ni penat sgt, makan multivitamin la, ni kalau sik terjatuh jek, camana nk bersanding nnt, muke pun nnt pucat jek.. tc

    ReplyDelete
  2. ok la warna tue..cantik..
    harungi segala dugaan yg diterima dengan tenang...jgn stress2, nnt muka kedut2...hihihi..:D

    ReplyDelete
  3. my fren pon pakai color cmni gak..klu awk tgk baju dia mybe bleh tgk2 color apa yg sesuai ngan baju awk

    ReplyDelete
  4. bju tunang sy kaler peach..mmg lembut kaler ni kn..tp sy tmbh manik biru so jd peach+biru..:)

    ReplyDelete
  5. Wahh.. suweetnya kaler, combination yg menarik. Tak sabar nak tunggu outcome. Jangan lupa update ea

    ReplyDelete
  6. eyhh warna baju nikah saya pun kaler ni jugak! sama sebijik! :DDD gudlak ye

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!