About Us

Monday, July 15, 2013

Berdebar



Hari khamis ni saya ada appointment dgn dr klinik swasta untuk check up & repeat scan. Huh..memang dah mula rasa berdebar-debar. Mungkin sebab condition saya yang masih tak ok, so rasa takut tu mestilah berganda kan. Cuma saya taklah stress sangat or terlalu fikir. Bila time turun lagi darah sikit2 tu yang saya jadi risau & cepat nak panik. After rujuk hospital tu keadaan saya still sama. Masih lagi ada spotting walaupun bukan tiap hari. Selang dua atau tiga hari. Tapi perut tak sakit. Just cramp mcm pms tu je. Baru beberapa hari dapat puasa penuh, then, saya terpaksa berbuka lepas  turun darah lg. Mungkin saya rasa saya kuat dan tak ada apa-apa masalah bila puasa, tapi kandungan saya  macam mana?huhu… Itu yang saya risau. Lagipun dalam islam pun beri kelonggaran untuk ibu mengandung tidak berpuasa bila keadaan memudaratkan dirinya & kandungan.  Dalam waktu-waktu genting macam ni, hanya mampu ikhtiarkan makan makanan yang berkhasiat ,supplement yang mencukupi, kawal pergerakan ,doa & tawakal.

 Cuma, saya rasa saya dah makin kuat dari 2 minggu sebelum ni. Sepanjang saya dah tahu yang saya pregnant ni memang saya tak der lagi kena muntah2 atau alahan yang teruk. Just rasa mual, pening, kerap letih dan cepat mengantuk. Selera makanpun Alhamdulillah ok. Cuma saya jadi loya bila minum susu padahal dulu feveret kot. Hehe.. .


Lagi 2 minggu, saya ada appointment dengan doktor pakar pulak dekat hospital.  Entah macam mana nanti. Hope so lah dapat good news kan? Tapi sekarang ni saya dengan hubby just buat macam biasa. Tak terlalu fikir dan tak jugak terlalu berharap. Perasaan yang bercampur baur. Nak gembira sangat pun tak boleh, nak sedih sangat pun tak boleh. Perkara yang masih samar2. Kami percaya pada rezeki yang Allah bagi. Kalau rezeki itu hak kami, walau sesusah manapun cabaran & ujian yang terpaksa dihadapi, ia tetap jadi milik kami juga.  Ikutkan perasaan & naluri kecil ni memang nak sangat kandungan ni membesar dengan sihat dan lahir dengan selamat. Lama menanti nak kecapi saat-saat indah macam ni. Punya anak sendiri. Bila dah preggy ni, naluri ibu tu memang kuat . Memang nak yang terbaik untuk dia. Nak dia sentiasa sihat & selamat di dalam perut ni. Moga ada berita gembira bila jumpa doktor khamis ni.  Ini ujian Allah buat kami. Moga saya kuat semangat dan diberi kesabaran yang tinggi menghadapi ujian ni. In sha Allah ...

6 comments:

  1. Insyaallah imah...cik mah doakan yg terbaik untuk imah..cik mah phm perasaan imah...semoga ade rezeki untuk imah...

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah smuanya baik2 je...ameen...jgn risau ye...take care! ;)

    ReplyDelete
  3. moga kandungan akak dan akak sihat. :)

    ReplyDelete
  4. imahh...1st of all, congrate dear... jaga diri baik2 tau and mila doakan semoga segalanya baik2 aje...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!