About Us

Monday, October 28, 2013

BFF: Kami selalu kongsi “rasa& perasaan” yang sama. Memang betul lah kawan baik!


Pagi tadi topic dekat hotFM pasal kawan baik, buat saya jadi rindu sangat dekat BFF saya yang jauh di mata. Oh..rasa dah lama xcerita dekat sini soal BFF saya time dekat UiTM dulu. Kawan yang kekadang orang anggap kami cam belangkas. Ke hulu ke hilir sama2. Pantang salah sorang jalan seorang or dengan orang lain mesti orang akan tegur tanya mana yg lagi sorang tu? Hehe..Kadang2 naik penat menjawab sebab orang fikir kami memang xleh duduk jauh2. Tapi memang betul kot sebab kami start duduk jauh bila dia kawen. So, rasa kosong tu ada. Awal2 nak berpisah tu memang sedih jugak tapi sekarng Alhamdulillah dah ok. Maybe sebab masing2 dah ada suami, ada tanggungjawab lain tapi yang penting kami xpernah lost contact. Selalu contact each other even dah lama xjumpa pun. Last jumpa maa bulan 5 hari tu. In sha Allah next month plan nak jumpa dia dekat Kemaman..rindu sesangat kat dia!


Oh..bercakap tentang BFF saya tu kan, bila ingat balik memang banyak persamaan & kebetulan dalam hidup kami. Suami kami masing2 dari universiti yang sama, UTM. then, diorang pun punya tarikh lahir yang hampir sama. Husband saya 23hb 10, husband dia 22hb 10. memang kebetulan! time berkawan dulu, kira saya & BFF saya ni memang berhubung dengan husband kami tu jarak jauh la. Maybe sebab tu kami rapat sangat kot sebab time belajar banyak spend masa dengan dunia sahabat. Then, kami sama2 bertunang dengan pasangan kami tahun yang sama ( 2011), berkahiwin pun tahun yang sama ( 2012), selang 2 bulan lebih je tarikh nikah kami walhal kami xpernah plan pun nak tunang dekat2, nikah dekat2. hehe....Yang tambah seronok masing2 pregnant masa tahun 2013. Tupun selang 2 bulan je. Ya Allah..sungguh banyak kebetulan. lepas saya tahu saya  pregnant, 2 bulan lepas tu dia pun pregnant jugak. teringat lagi time asyik duk sms, tnay khabar, sibuk tanya " dah ada berita baik ke?"..hehe..selalu kongsi tips& petua sama2. Tapi kami xstress pun bila orang cakap kami lambat jugak mengandung. Itu semua kan ketentuan Allah. Bila tahu kami sama2 preggy terus sedara & kawan terdekat cakap, " korang berdua ni..nak jugak pregnant time yang sama!" hehe..

Before tu kami dah plan & booked tiket flight untuk ke Medan bulan 2 tahun depan. Konon nak spend masa dengan kawan & husband masing2 la..tup, tup bila perut dah membuncit terpaksalah cancel. saya ingat ke dia boleh gi, tapi rupanya dia pun tak gi jugak. hehe..masing2 duk membawa perut. Tapi saya memang suka sangat2 bila tahu dia pregnant. Tapi masa awl2 dia pregnant tu saya suruh dia diam2 dulu sampaila dah cukup 3 bulan baru bagitau orang. Ingat dulu, time nak tunang, sibuk kongsi cerita bab tunang, dah  nak kawen, kongsi cerita & perasan nak kawen, bila dah kawen, mcm2 jugak ceritanya..hhehe..dan sekarang cerita bab pregnancy & barang baby pulak. Tapi dulu2 kalau kiteorang ada masalah ke, sedih ke mmg selalu kongsi sama2. Sekarang dah bersuami pun best jugak sbb husband kiteorang pun sama2 kenal, boleh lagi join bila kiteorang nak jumpa. So, bagi saya dalam berkawan jangan letak perkahwinan tu sbg jurang besar. As long pasangan kita faham & dia pun leh kawan & terima shabat kita In sha Allah ok.

In sha Allah..kami bakal bergelar ibu pada tahun yang sama, 2014. BFF! Memang indah bila kita selalu kongsi rasa yang sama dengan dia. Kongsi suka, duka dan segalanya dengan dia even dah kawen pun. Harap hubungan ni akan kekal sampai bila2. 

2 comments:

  1. waaa.....bestnya bnyk persamaan yg sama...Tahniah pada k.imah.
    (selalu bca entry stiap kali k.imah update smpaila sekarang)..:)

    ReplyDelete
  2. BFF tu kawan yg boleh kongsi cerita pahit manis kita dan akan sentiasa bagi moral support.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!