About Us

Monday, December 30, 2013

Set bersalin Moden & Tradisional Pilihan Berpantang

Bila dah settle barang2 baby sibuk survey barang2 mommy pulak. banyak sangat produk dekat pasaran. semuanya macam best-best je. baca review banyak2 sampai berpinar biji mata. hehe....
Kalau ikutkan cara berpantang dulu2..memang semua guna bahan semulajadi & asli je. Ada yang tolong cari. Tapi zaman sekarang, tak semua tempat leh cari kan herba2 ni..so memang kena beli yang dah siap dipaketkan. kira asli jugakla kan..hehe.




Saya prefer untuk ambik set moden untuk dalaman & tradisional untuk luaran. Sebab jamu ni tak semua badan yang  serasi nak makan. Lagi satu kalau baby kena jaundice memang xleh makan jamu2 ni. So..bab jamu2 memang tolak dulu la time berpantang nanti. Setelah survey2..baca banyak review dan recommendation from kawan & officemate, so saya decide ambik set bersalin shaklee. Selain harga yang mampu milik, suppliment dia kebanyakannnya untuk kegunaan lebih dari sebulan. means, ada yang untuk 2 bulan, 4 bulan dan 6 bulan. So..kalau dikira2 memang jimatla....Nak komen lebih2 pun, saya belum try lagi. In sha Allah lepas bersalin & guna set ni nanti saya akan buat review tentang set ni.


Saya ambik set asas je dulu. Kalau serasi baru nak tambah dengan set penyusuan. Tengok macam mana nanti


Untuk tradisional..saya tak beli satu set. Saya pilih2 jugak. Tapi mostly dari tanamera la. Saya beli mana yang saya rasa nak guna je. Ikut bajet. hehe..Sebab kalau ambik satu set takut saya tak guna semua. Tak nak membazir. Baca review dan tanya kawan2..saya decide sendiri nak beli yang mana. Bengkung saya ambik brand lain. Bukan tanamera. Untuk full product yang saya ambik, nanti lepas dah guna saya buat review ok. Harap2 berkesan la..hehe.

Baca banyak good review dari product tanamera

P/:s Alhamdulillah...tercapai target nak settle barang baby & mommy masa time 7 bulan

8 comments:

  1. Ayong pn plan nak amik set shaklee..=)

    ReplyDelete
  2. kite plan utk tanamera untuk bpantang nanti.huhuhu

    ReplyDelete
  3. jijah pun masa pantangkan hakimi guna set pantang shaklee.. mmg sedap badan.. kan jijah operate tp bila makan taknmpk cam dalam pantang.. badan lebih bertenaga tau..

    ReplyDelete
  4. Ecah pn nak ambik set shaklee utk pantang n menyusu..hehe

    ReplyDelete
  5. boleh order dengan sy untuk shaklee.... i'allah harga terbaik untuk blogger sekalian... :) semoga baby sihat yer kak imah... :)

    ReplyDelete
  6. ya.. set shaklee utk yg hamil, berpantang memang dah ramai yg cuba & alhamdulillah semuanya ok..
    semoga semua berjalan dgn lancar hihi

    jenguk blog saya di sini http://zianahealthcare.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum... sheila pun dah tempah set berpantang+menyusu shaklee. nak tambah set tradisional gak. in shaa Allah ~~~

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum jenjalan di en google terus singgah sini :) sambil follow dan menabung nuffnang disini :) terima kasih atas perkongsian entri ni .

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!