About Us

Monday, May 28, 2012

Alhamdulillah..Cik Pinky Sudah Setahun!



Alhamdulillah...Lusa, genaplah usia Cik Pinky saya 1 tahun. Dulu masa mula-mula pakai Cik Pinky aka Myvi Pink memang rasa risau sebab saya tak tahu sangat pasal keta ni. Saya cuma tahu bawak je. Tupun xpandai sangat sebab lepas dapat lesen, saya tak pernah bawak kereta. 5 tahun lebih baru la saya start pegang stereng keta balik. Kalau bukan sebab keja, saya rasa mungkin sampai sekarang saya masih tak berani bawak keta. Sekarang, walaupun selalu sesat2 gi meeting sana sini tapi Alhamdulillah...saya lebih confident drive dekat area kl-selangor ni. Bayran ansuran kereta pun Alhamdulillah tak pernah pending atau terlewat bayar. macm tu jugak dengan servis. Dulu, masa mula2 nak pakai kereta saya memang pikir habis2, masak2 sebab kena beli kereta ikut kemampuan kewangan saya. Taknak duit gaji saya tu banyak sangat spend untuk kereta sampai tak boleh nak saving. Biarlah pakai kereta kecik sikit dan biasa2 je asalkan saya tak rasa terbeban every month nak bayar. Bagi saya, kereta tu keperluan bukan aset yang sangat bernilai sebb harga kereta akan menurun dari tahun ke tahun. kalau beli rumah tu ye. Itu aset yang sangat bernilai. setiap tahun harga rumah akan naik. Kereta tak...huhuhu. Hanya "keperluan".

Setahun saya pakai Cik Pinky memang amat memuaskan. Paling penting jimat minyak. Saya balik kampung dekat kampung saya yang sempadan perlis tu cuma 50 ringgit je petrolnya. Harga tol lagi mahal dari minyak keta. Huhu...kalau datang keja pun sama. Jimat jugak walaupun selalu jammed tahap gaban dekat federal higway. Huhu..itu yang saya tak suka.


Ni gambar yang paling latest saya dan cik pinky. Firt time kot ambik gambar luar  keta saya ni. Huhu..tupun dari sipi.


Paling saya suka tentang Cik Pinky ni sebab senang gila nak cam kereta saya bila dekat tempat parking. Hahaha..dari jauh dah nampak.

lega sangat sebab dah settle renew insurans dan road tax. Kumpul duit sikit2 supaya tak rasa terbeban. Alhamdulillah..sebab dalam setahun ni saya masih beroleh rezeki untuk terus membela Cik Pinky. Harap2 lepas ni dapat beli rumah pulak. Mudah-mudahan..amin...


* Beli kereta biar ikut kemampuan agar tak susah di kemudian hari. Itu nasihat yang ayah titipkan untuk saya dan adik beradik. kalau beli rumah, tanah, sawah ke, emas ke apa tak apa. Sebab itu aset yang menguntungkan tapi tetap kena ikut kemampuan.

4 comments:

  1. ala2...kete n tuan kereta sama2 pink..hehhe....btol2..ape2 pun kn menabung n ikut kemampuankan...

    ReplyDelete
  2. eh..kte kite samela..pink jugakk..hihi

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!