About Us

Tuesday, October 16, 2012

Dah Dapat, Tapi Terpaksa Tolak Pula





Saya dah dapat keja dekat penang tapi sayangnya saya terpaksa menolak. Ikutkan saya macam nak terima aje job tu tapi after discuss with my husband, dia suruh saya tolak. Why? Offer yang ditawarkan memang sangat2 tak berbaloi dan kebajikan pekerja lansung tak ada. Saya akui yang saya desperate sgt2 nak dapat job dekat sana tapi taklah expect seteruk ini. Deduction gaji yang sgt2 lah banyak jumlahnya mungkin boleh diterima akal kalau tempat kerja dekat tepi umah saya then boleh gi jalan kaki jer. Tak perlu nak spend a lot of money for petrol & toll. Lagipun kos sara hidup dekat penang pun tinggi. Even sekarang ni rumah dan makan ditanggung husband pun rasa masih tak berbaloi untuk saya. Mula2 pasal gaji boleh lagi nak diterimalah tapi bila datang bab cuti, medical, insurance & other benfit yang semuanya tak memihak pada staff saya rasa tak boleh nak accept dah. Entah ar..setelah ditimbang-timbang memang banyak negative dari positive nya. 

My husband pulak tak bagi saya ambik job tu. Suruh saya try cuba tempat lain pulak. Saya dah rasa macam nak terima aje kerja tu sebb fikir nak duduk dekat tapi dia pulak yang tak bagi. Huhuhu.....Isteri yang baik kenalah patut cakap suami kan? So, saya tolek kerja tu. Insya-Allah, mungkin ada peluang lain lepas ni. If saya tak dapat jugak kerja, dia yang akan cari kerja dekat sini. Buat masa ni saya hanya mampu bersabar…

4 comments:

  1. Insyallah ada rezekinya..cuma lambat atau cepat je..semoga segalanya dipermudahkan..amin

    ReplyDelete
  2. insyaAllah ada rezeki imah nanti..just bersabar :)

    ReplyDelete
  3. x ape...baik tolak dr memudaratkan ntk masa hadapan kan...lgpon xkan nak main lompat2 kerja..insya-allah ade lg yg menunggu...x lama dh la tu...:)

    ReplyDelete
  4. Dear, jangan terkocoh-kocoh terima keje. kang tak sesuai menyesal pulak. insyaAllah ada rezeki kemudian. sabar ye yunk. :)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!