About Us

Friday, October 5, 2012

Dah kembali Ke Hobi asal!


 Bye2  Wedding DIY project! Hobi yang datang sejak2 saya planning nak kawen dulu. Merampas semua hobi yang saya ada. Hahaha... Kira2 hampir setahun jugakla saya merajinkan diri buat DIY things for my wedding. Bercintan cintun dengan kerja-kerja tangan. Dan sekarang, Alhamdulillah..semuanya dah settle. Kadang2 terasa jugak rindu nak buat benda-benda ni lagi. Teringat time sibuk nak menjahit, sibuk nak cari barang untuk DIY, sibuk memerah idea, sibuk blogwalking, belek-belek majalah kawen. Hahaha.... I miss this moment so much! 

Tapi, dah sebulan lebih semua ni berlalu. Dan saya kembali ke rutin asal. Even busy dengan kerja, mengejar deadline tapi dah rasa "aman" semula . Dah rasa rileks sikit. Dan, paling penting rasa LEGA sangat2. Saya dah dapat semula masa2 senggang saya! 

Saya dah start membaca novel dan buku balik. Sebelum ni banyak sangat novel dan buku yang bertimbun dekat rumah yag tak sempat nak baca. Buku yang beli time PBAKL dulupun ada yang tak berusik lagi. Sekarang ni baru start baca balik. Dulu, saya alert sangat dengan buku2 yang baru nak keluar, buku mana yang best, top seller.., Novel mana yang wajib beli tapi lately ni saya dah banyak ketinggalan. Blog2 e-novel pun dah lama sangat tak jenguk. Terukkan? busy punya pasal sampaikan masa untuk hobi sendiri pun tak ada. Huhu....

Disebabkan saya masih melalui hidup2 "bujang" dekta sini, saya rasa nak start menulis balik. Rindu sangat2 nak menulis semula! Sekarang ni tengah  belek2 dan baca semula hasil karya saya yang lepas2. Dah berhabuk dah 2 novel yang saya tulis tak berupdate tu. Otakpun dah karat. Nak menulispun jadi tak pandai dah. Kena ambik feeling dulu. hehehe...Sebenarnya, saya taknak berjanji apa2 cuma saya berharap sangat dan berdoa semoga dilimpahkan dengan idea yang boleh buat saya menaip dengan laju sampailah ke ending cerita. Bila dah siap, saya akan announce dekat sini. Bukan senang nak jadi penulis dan saya sedang berusaha ke arah itu. Saya tak boleh nak samakan saya dengan orang lain sebab setiap orang lain cara dan masalahnya. Tapi sebolehnya taknaklah jadi penulis angan-angan mat jenin aje.Yang penting saya takkan berhenti untuk mencuba. 

Itu jer nak cerita kali ni, Jumpa lagi next time. Insya-Allah...


4 comments:

  1. haha... setujuuu..skg start bc novel balik gak

    ReplyDelete
  2. hobi kita sama..jd pencinta novel :)

    ReplyDelete
  3. yeay! chayok2 akak. all the best. saya setia menyupport. heee.

    ReplyDelete
  4. dh start menulis smula? yeaa!!! sayang akak muah-muah. hihi aduhai.. semakin rindu dgn alfira dn amir. rindu nk bca KCI. hti meloncat2 nk thu kesudhan KCI. hope akk dpt bnyk idea n sudhkn KCI yg dlu.. tp jga kesihtn tau! nnti cik abang akak risau pulk. hihi

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!