About Us

Saturday, October 20, 2012

Dah Second Anniversary la!

 Assalammualaikum dan salam sejahtera buat semua readers. Saya baru sampai ke kulim awal pagi tadi. Kejap lagi dah nak bertolak balik ke kampung halaman pulak. Next week raya haji kena beraya dekat kulim sebab husband keja, so kira dua2 kampung kiteorang tak balik. huhu....

Sedar tak sedar dah 2 tahun saya menjadi seorang blogger. Blog Menjaring Impian ni masih wujud di sini dan masih aktif. di hari-hari ke depan saya tak pasti. If ada daya dan buah fikiran, Insya-Allah saya akan terus menulis. Dulu pernah terfikir nak private kan blog ni tapi buat sementara ni belum lagi la..di hari depan maybe lah kot.

2 tahun ini satu pengalaman yang bermakna untuk saya. Ada yang manis, ada jugak yang masam. Normallah kan bukan semua yang suka kita jer baca blog kita. Yang tak suka pun ada jugak yang baca. Yang jadi stalkers pun ada. Takpe2. Tu tandanya saya tahu dia masih berminat dengan blog saya & kehidupan saya.  Malas nak melenting hal stalkers sebab tahu dekat dunia ni memang tak sunyi dengan stalkers2 ni kan..  Hai stalkers! Peace =)

Followers saya memang tak ramai mana. Silent readers pun ad jugak yang menyumbang traffic. kalau dulu masa mula2 ada  blog setakat 10 orang or paling banyakpun 50 orang jer yang mahu singgah di sini tapi sekarang Alhamdulillah jumlah traffic menjaring impian ni melebihi 1000+++ dalam sehari. Duit dekat Nuffnang pun makin bertambah (Tapi rasa macam dah 2 bulan tak dapat BE..Tuan Nuffnang, mintak BE sikit boleh? hehehe...). Even baru dapat cash out sekadar tahap "Ratus" dan belum jejak ke tahap "Ribu" tapi saya tetap bersyukur. 

Saya menulis blog sebab saya memang suka menulis. Saya baca blog orang lain sebab saya suka, sebab saya minat. Blogwalking tu best! Kenal kawan2 dekat dunia blog nipun best! kenal b2b dan ex b2b pun best sangat2! Even tak pernah jumpa tapi kisah hidup diaorang buat saya suka nak baca.  Kita boleh tahu perkembangan masing2 kan?

Sharing is caring. Tak boleh memaksa orang suka blog kita tapi kita tetap punya hak atas laman kita sendiri.Kita kan owner blog? hehehe...

Saya blogger kerdil. Blog ini juga kerdil tapi banyak tercoret suka dan duka saya. menulis sekadar hobi bukan sebab kerja. Kalau ada salah dan silap sepanjang penulisan saya,saya minta maaf. Suatu hari nanti saya pun akan mati dan yang tinggal di sini cuma kenangan-kenangan dan hasil tulisan tentang life saya. 


3 comments:

  1. salam imah.setuju sgt.sikit2 pun,coretan dlm bloggers byk beri ilham,kekuatan dan keberanian utk teruskn kehidupan.sy suka jd pembc.hehe,teruskn menulis sbb ada je yg tertunggu2 entri terbaru imah.p/s: sy lah tu-dyanaury

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!