About Us

Tuesday, October 30, 2012

Review Meja Makan Beradab



Disebabkan gambar wedding dah sampai ke tangan, so saya akan start men “review” pasal wedding. Sorry ambil masa yang agak lama untuk buat review. Huhu…So, hari ni nak cerita pasal meja makan beradab.

Seperti yang pernah cakap dalam entri yang lepas2, tiada pelamin dalam majlis kami berdua baik di pihak saya atau pihak suami.  So, untuk majlis saya, saya request meja makan pengantin yang nampak cantik sikit sebagai tempat untuk saya bergambar dengan family & kawan2 yang datang. Kira meja makan 2 in 1 la. Untuk makan pun boleh, tangkap gambar pun boleh….So, inilah meja makan penagantin saya hari tu…




Sebenarnya, tak banyak butik pengantin yang tawarkan meja makan pengantin yang ada back drop cantik2. kebanyakannya lebih focus pada pelamin. Huhu….Harga untuk meja makan yang sangat simple pun mahal jugak. If nak back dpop yang just gantung kain tu pun kena tambah duit lagi. Mujurlah dalam saya survey2 tu terjumpa Butik pengantin Dinarias Bridal ni. Saya kagum dengan hiasan meja pengantin diaorang yang cantik2 dan modern. Perbincangan dengan owner butik ni memang mudah. Diaorang sgt2lah friendly! Murah dengan senyuman. Hargapun murah tapi hasilnya superb & berbaloi-baloi. Kata owner ni, diaorang memang ada design konsep meja makan macam ni sebab ramai jugak pasangan pengantin yang tak ada pelamin macam kami, so meja makan ni kira sebagai tempat untuk diaorang bergambar la sebagai ganti pelamin. Meja makan beradab ni saya letak bawah khemah pengantin. Senang bila ada tetamu yang nak jumpa pengantin boleh cari kami bawah khemah jer. Lagipun sepanjang majlis kami banyak stay di sini aje.

Ok..ini beberapa keeping gambar kami bersama meja makan pengantin ni yang saya dapat dari OP.
























Alhamdulillah….with a  “ekonomi” budget, saya still boleh dapat meja makan yang  cantik untuk majlis saya hari tu. Ok, untuk b2b area kedah lebih2 lagi yang dekat dengan Jitra bolehlah melawat FB Dinarias bridal ni untuk lihat hasil kerja kehwin mereka. Dekorasi pelamin, meja makan & bilik pengantin memang cantik2. Harga pun berpatutan. Owner dia, Kak Ina & Abang Din sangat friendly dan baik sangat =) . Puas hati sangat dengan hasil kerja mereka.






15 comments:

  1. cantik laa :)
    ini wedding sebelah kak imah atau sebelah husband ?

    ReplyDelete
  2. ok la tu...ms majlis bertandang saya pn x da pelamin...meja makan b'adab tu jd pelamin..lepas2 makan..angkat meja and amik gmbr kat situ jugak..jimat..

    ReplyDelete
  3. cantiknye..tp sayang kte tak berada dekat2 kawasan awk,klu tak blh survey kan :D

    ReplyDelete
  4. Serious cantik! Meja beradab cantik, baju cantik, pengantinnya pun cantik. :)

    ReplyDelete
  5. cantiknya pemilihan kaler..pilihan yg bijak kurangkn kos dngn x amik pelamin then kos tu spend untuk meja beradab..cantik sgt imah & whole majlis..

    ReplyDelete
  6. IMAH...MMG CANTIK PUN MEJA MAKAN IMAH TU...OKEY SNGTLAH TU...IDEA YG MENJIMATKAN...segalanya nmpak cntik je...

    ReplyDelete
  7. wah..memang cantik...outfit imah pon cntik..kaler yang sepadan :)

    ReplyDelete
  8. bestnyer dah dpt gambar kawin.. izfa punya xsiap lg.. that y mls nk review psl wedding.. huhu..

    gojes giler ok.. bukan setakat pelamin, tp u tue yg lebih mencantikkan suasana.. jealous plak.. huhu..

    ReplyDelete
  9. Thanx to Fahimah and hubby....siap promo lagi tu. Awak meeemang adik kesayangan Abg Din n Kak Ina...Abg Din cakap, dah pengantin berdua cantik and kabooommmmm...sanding atas kerbau pun tetap cantik...he...he...he...sape2 yg minat tu intai2 la kat http://dinariasbridals.blogspot.com....harga kira kemudia, yg penting majlis gempak...PEACE

    ReplyDelete
  10. Imah...nak mintak tolong emelkan gambaq2 ni boleh....Abg Din xdak utk masukkan dlm blog n FB....maklum la kami ni org susah...he...he...tolong erk.....dinariasbridal@gmail.com....tengkiu

    ReplyDelete
  11. cantik baju.. tp syg dalam gambar jd warna baju xsama..

    ReplyDelete
  12. rasa mcm serabut ckit hiasan meja mkn 2...

    ReplyDelete
  13. ambk sekali pakej ka meja shaja? berapa hrga?

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!