About Us

Wednesday, December 5, 2012

DIY bantal Nikah




Bantal nikah saya cukup simple. Murah lak tu..mula2 ingt nak sewa tapi pikir nya pikir beli jelah. Tapi bukanlah bantal yang mahal tu, saya beli bantal biasa ja saiz 21 ke 22 inci tah? Serius lupa tapi yang paling besar ar. Beli dekat tesco. Harga Rm 19.90 satu. Beli 2. Time tengah sale dapat murah, so grab aje..hehe.

 Then, saya beli kain kosong. Bukan kain nipis tapi tebal sikit. Ada sale dekat dekat Jakel. Harga 1 m rm 2.60. beli 3 meter. Then, beli pulak border dia, murah je. 1 m, 1 ringgit. Beli 8 m. Mula2 bantal yang first ni selamat saya jahit tangan. Tapi lepas habis je jahit bantal yang first,m mesin jahit wat hal. So, bantal ke-2 terpaksa di jahit tangan sepenuhnya. Huhu….gila sabar time ni. Then..ini hasil bantal nikah “simple” saya.





Bantal ni after nikah, kiteroang buat bantal lepak2 dekat ruang tamu rumah sambil baring tengok Tv. Tukar je sarung bantl tu dengan warna lain sebab kalau putih nanti cepat kotor.

Ok. Tq for reading!

6 comments:

  1. wow.....still cntikkan..n boleh guna lagi...tu yg best tu....

    ReplyDelete
  2. mudah and simple je kan. suka lah. nak buat jugak. tapi ntah la. tengah tahap kerajinan mcm mn nanti. hihi.

    ReplyDelete
  3. Wow..k.imah...sgt rajin la..dengan baju kawen.veil.bunga telur semua DIY...macam mana nk rajin mcm k.imah ni.....teringin gak nk wat keje DIY ni...

    ReplyDelete
  4. hahaha...sama la. kite pun DIY bantal jugak. bantal ni pun dah jadi lepak2 depan tv sbb xda sofa kan. kihkih

    ReplyDelete
  5. saya pn nk DIY bantal nikah...cuma lum ada ms nk buatnya ;)

    ReplyDelete
  6. hehe..cmni nk dit bantal nikah jugak la.. thanks awak!

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!