About Us

Tuesday, December 4, 2012

Panggilan Interview Lagi…





Ikutkan saya memang malas dah nak cari2 keja lain lepas dah dapat keja hari tu. Even saya memang tak berapa nak suka dengan tawaran keja baru tu, tapi bila fikirkan senang nak gi keja, then accept aje lah. Lagipun paling penting leh duduk dgn hubby kan.

Tapi last week, kawan saya call bagitau yang ada company yang nak pakai C&S engineer. Consultant jugak. Office dia dekat seberang ada, dekat pulau pun ada. Yang best, salary yang dia offer lagi tinggi dari gaji saya dekat selangor ni. Then, my friend cakap bos pulak baik gilerr…So, saya trylah apply. Just try my luck kot2 ada rezeki panggil interview kan

Then, last Saturday bos company tu call saya suruh attend interview tapi saya mintak postpone sampai miggu depan sebab nak settlekan semua keja dekat sini. My last day kan Jumaat ni. Sob..sob…sedih pulak rasanya. Then, orang tu cakap ok, takpe leh datang minggu depan. So,s aya setuju je. If ada orang lain yang attend interview tu next week, dan tak ada rezeki saya takpelah sbb company tu nak pakai orang cepat.

Papepun, semuanya bergantung pada rezeki. If saya berjaya interview tu saya kena fikir & decide betul2 yang mana satu offer yang saya nak ambik. So, just tunggu minggu depan. Harap2 jawatan tu still lagi available then saya sempat attend interview.  

Ada  3 hari jer lagi keja dekat sini. Ikutkan memang seronok sbb tak payah jauh2 lagi dgn husband tapi dalam masa yang sama sedih jugak sebab ni company first saya keja. Suka sgt keja dekat sini. bos baik, officemate baik. semua ok......tapi bak kata orang, dalam hidup ni kita tak boleh tamak. Hilang 1, saya dapat yang lain kan..So, tengok ajelah nanti macam mana nanti.


P/s: rasanya dah habis wat review untuk wedding. Tinggal sikit2 pasal DIY tu tapi later on lah saya review. Tq for readings & comments. walaupun xsempat nak reply, saya baca satu persatu =)

5 comments:

  1. Bestnye dpt dkt dgn kmpg..dkt dgn hubby.. Gud luck imah.. :)

    ReplyDelete
  2. In Shaa Allah, ada rezeki tu..
    tambah pulak kalau niat kita tu nak duduk dekat dgn husband..
    pahala dapat, rezeki pun in shaa allah lebih murah pasni :D
    Good Luck :)

    ReplyDelete
  3. In Shaa Allah, ada rezeki tu..
    tambah plak niat nak duk dekat ngn suami kan..
    rezeki nanti lebih bertambah2 mana tau kan ;)
    papepun good luck utk interview nxt week :D

    salam perkenalan,
    irsya

    *kalau punya waktu lapang singgah la ke blog sy :)

    ReplyDelete
  4. Rezeki org dah berumahtangga Imah.
    Hilang satu, Allah gantikan beribu kemungkinan.
    Jangan takut buat keputusan.

    Good luck for your interview ye sayang. ^^

    ReplyDelete
  5. All da best ye IMaH..murah rezeki ye orang dh berumah tangga nie..harap syaz jugak murah2 rezeki lepas kawen nnt..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!