About Us

Monday, January 6, 2014

Shopping Barang Baby Di Mid Valley 6th Maternity & Children Expo!


Cerita sebulan lebih yang lalu....

Expo ni dari 22 nov- 24 nov 2013. lepas gi baby kiko warehouse sale dekat puchong, terus menyinggah ke mid valley ni. First time datang expo ni. ( haruslah first time sbb baru first time preggy kot?). Saya pergi hari jumaat, so orang memang tak terlalu ramai. still rasa selesa nak jalan2 dalam tu dari satu booth ke satu booth. Time ni memang bawak list siap2. Senang, shopping ikut list je. Nak elak dari beli benda yang tak patut dan tercicir apa2 yang memang plan nak beli dekat sini.

Time ni saya dah 6 bulan lebih preggy ( 26 minggu) So, memang plan dengan husband, kalau jumpa barang yang di cari dan harga berpatutan nak beli terus ja.  Malas nak bertangguh-tangguh takut xde masa nak gi expo2 baby lagi. Kiteorang jadual weekend kan selalu penuh. Bulan 11 & 12 memang banyak balik kampung & attend kenduri kawen.

Time ni ada barang yang murah sangat2, ada yang murah jugak, ada yang so-so dan ada jugak yang mahal. kalau saya dah tau dekat kedai online or ada tempat yang jual lagi murah barang yang saya nak tu,  memang saya tak beli. Tapi sikit2 je barang yang beza harga banyak tu. lagipun  dekat sini kami banyak beli baju baby sebab baju2 dia boleh tahan murah dan banyak choice.

So..ni hasil shopping dekat Mid valley expo  hari tu..

berkedut la pulak nampak baju2 ni..haha. lama terperonyok dalam plastik kot. Sekarang dah susun masuk dalam bakul dah..

Time ni beli baju2 banyak yang untuk 3 bulan ke atas. Ada jugak yang 6 bulan ke atas. Memang tak beli banyak pun yang new born. Rasa ada dalam 2-3 helai je new born. Tupun yang beli dekat jusco. Yang dekat mid valley semua ambik yg 3 bulan ke atas. Baby cepat besar kan..


13 comments:

  1. byk juga hasil shopping tu..comel-comel :)

    ReplyDelete
  2. Syok kn shoping brg baby? Hihi. Btw, kalu kite, kite lg suke drypers weewee dry tu. Mcm best je tgk afia pkai pempes tu. Hihi

    ReplyDelete
  3. bestkan.. rindu rasa nk beli brg baby borong.. hihi.. za xde lgsg bju newborn.. now, darwish dh 3 bln, tp baju 9bln dh pkai.. semangat budak tu..

    ReplyDelete
  4. bagus. melihatkan gambar tu, rasanya adik memang belanja secara berhemah. terbaikkk!! :)

    ReplyDelete
  5. yey..da tau da..boboy kann..kawan ngan rayyan laaa.. hehe..baju rayyan sume tqah borong kt pureen warehouse..die da kuar ni lagi syok membeli.. tp berbaloi g pureen tu..tqah xpayah shopping baju basahan sangat,, rase xmuat..terus simpan kuarkan baju lain

    ReplyDelete
  6. Best jer beli brg2 baby kan..akak wlaupun 2nd baby tp stll excited jugakkk hihiii

    ReplyDelete
  7. agree Imah,newborn cepat membesar..better beli lebih utk saiz baby 3mo ke atas :))

    ReplyDelete
  8. Kak, jangan beli baju kecil banyak sangat. Anak sedara saya masa lahir 2.9 kg, sekarang dah 4 bulan berat 6kg lebih. pakai baju semua setahun ke setahun setengah sebab bulat. hehehe. :)

    ReplyDelete
  9. Seronok shopping brg anak kan :)

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum. bestnya. sheila takda kesempatan nak g expo mid bulan 1 haritu. hahaha. murah2 kan dekat expo.. bestnya tengok imah beli barangggg ^________^

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!