About Us

Friday, June 8, 2012

Diam




Diam walaupun pahit adakalanya jauh lebih baik,
Diam walaupun sakit tetapi ia juga penawar
Diam bukan bererti lemah,
Diam juga bukan bermaksud kalah..
Diam itu bukannya bisu..
Tapi diam itu satu penyelesaian..

Aku merawat hati dengan diam,
Aku mengawal lidah juga dengan diam,
Aku menangis juga dalam diam..
Aku melakukan segalanya melalui diam

Aku manusia biasa,
Yang tak terlepas dari salah dan dosa,
Bila aku tersenyum, bukan bermakna aku gembira,
Bila aku rancak bersuara, bukan beerti aku tak pernah kecewa,
Apa yang terselit di tangkai hati,
Hanya aku dan DIA sahaja yang tahu..
Tiada siapa yang mampu mengerti dan memahami…
Melainkan DIA..

Bagiku, diam itu jauh lebih baik dari berjuta kata..
Walaupun diam bukanlah penyelamat masalah..
Tetapi diam mampu menyejukkan hati yang panas..
Mampu membentengkan diri dari hasutan iblis..
Berdiamlah……

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen!