About Us

Friday, June 29, 2012

Dah Beralih Arah





Salam jumaat untuk all readers menjaring impian. Hari ni just nak share something dengan korang. Tentang minat saya yang dah beralih arah. Tentang apa? Tentulah pasal minat membaca saya.

Dulu, majalah Dara.com ni memang menjadi koleksi bacaan saya since umur saya 18 tahun.majlah ni memang best, banyak idea2 fesyen tudung dan pakaian yang trendy, modern, penisian yang sangat berguna untuk saya. Tapi lepas 5 tahun baca majalah ni saya dah rasa macam dah tak serasi dengan saya dah. Maybe sebab saya dah keja &bakal bertukar status then majalah tu lebih kepada golongan remaja, saya stop beli majalah tu masa tahun lepas. Kenapa suka beli majalah? Entahlah. Sebab saya ni memang ulat buku, even boleh baca dekat blog, saya masih suka baca majalah dan suratkhabar yang boleh dipegang-pegang dan di baca sebelum tidur. Alkisah sekarang ni nak berjimat duit, tapi hampeh. Saya boleh tahan diri dari shopping baju tapi bukan buku. (walaupun skrg ambik masa yg lama untuk habiskan baca sebuah buku!)

Babai dara.com! Banyak info bermanfaat saya dapat dari kamu dulu. Thank's ya!


Sekarang, baru berjinak nak baca majalah NUR sebab untuk muslimah bekerjaya kan. Sebab rasa diri dah tua then bakal ada family sendiri. so rasa majalah remaja muslimah tu dah tak sesuai untuk saya. Lagipun umur makin bertambah dari semasa ke semasa so saya dah mula pelbagaikan bahan bacaan. Dulu masa masih teenager memang focus bacaan saya hanya pada novel tapi sekarang tak lagi. Dulu tiap-tiap bulan nak beli novel baru tapi sekarang takpun. Saya hanya pilih novel tertentu je yang nak dibeli. Tak tahu kenapa. Faktor umur & masa mungkin? (saya berdoa moga minat saya dalam penulisan takkan pernah pudar supaya saya masih diberi idea untuk menulis). Sekarang ni, semua buku saya dah minat nak baca. Dan macam-macam benda jugak saya suka nak tulis. Tentang apa yang saya lihat, saya alami, saya suka dan tak suka. Betul orang cakap, umur yang meningkat buat kita makin matang. Huhuhu..

Baru  nak berjinak nak baca =)


First baca Nur, bolehlah…masih try serasikan diri dengan bahan bacaan ni. Suka sebab banyak fesyen untuk ke pejabat, pegisian rohani dan jiwa, dan macam-macam lagi. Majalah keluarga dan mingguan wanitapun saya suka. Satu lagi, majalah untuk hiasan rumah (anjung seri , impiana) dan apartment. Banyak sumber inspirasi untuk saya deco rumah sendiri nanti (Angan-anagan nak design rumah idaman suatu hari nanti).

Betapa luasnya duania ini yang terkandung bermacam cerita. Tak rugi jadi hamba bahan bacaan sebab banyak pengetahuan yang kita dapat. Daripada berfokus pada satu sahaja jenis bahan bacaan, ada baiknya pelbagaikan. Memabaca tu kan penambah ilmu =)



P/s : Banyak perancangan untuk esok. Moga segalanya berjalan lancar dan dipermudahkan. Amin…

5 comments:

  1. betol la imah.. walaupun ade certain2 majalah yg boleh baca online, tetap nak baca yg real punya.. best bole pegang & dapat bau.. hehe.. kite suka betol bau majalah/buku baru.. kite dulu pn peminat majalah & novel.. Dara.com pn selalu baca gak.. sampai bertimbun majalah/novel kt umah.. tp makin meningkat usia, dah menurun sket minat tuh.. mebi faktor usia kn.. minat beralih kt tempat lain pulak.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..imah setuju. Suka jugak nak tengok benda yang dipegang dkat tangan walau boleh baca online. hehehe...

      Delete
  2. samalah cik mah pun dah beralih ara dari DARA ke NUR+ Pesona pengantin + inspirasi perkahwinan..hehehe...tmbah bdget bulanan...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..imah ada jugak beli majalh pengantin tu tapi xbanyakla. adalah 3 buah. Untuk rujukan jugak =)

      Delete
  3. http://youngmuslimahnetworking.blogspot.com/

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!