About Us

Tuesday, June 26, 2012

Review Novel: Maaf Jika Aku Tak Sempurna


Lama gila nak ambik masa nak review novel. Memang sangat ketinggalan zaman berbanding readers yang lain. beli novel bukan main awal tapi terperap dekat atas rak novel tak sempat nak buka baca. Busy sangat sampai hobi sendiripun tak ada ruang nak mencelah. Ok. cukup melalut. let's talk about the novel

Novel ni adalah first novel acik lana yang saya baca dekat blog dia walaupun sebenarnya ni novel ke-2 beliau. Tapi sekarang, semua e-novel dia saya baca. Giler best kot novel-novel dia. Romantis gitu. hehehe..
Saya suka sangat dengan watak Lukman dalam novel ni. lelaki yang cukup sempurna sifatnya samaada zahir dan batin. Si pencinta yang sejati. Susah nak jumpa lelaki macam ni zaman sekarang. Tak tahu nak descripe macam mana lagi novel ni cuma nak cakap sangat2 best! bila sekali baca terus nak baca sampai habis. Tapi terpaksa baca sikit2 sebab tak ada masa ( selalu sekejap je boleh habiskan novel tebal2 ni). Sweet sangat ok! saya bagi 5 bintang untuk novel ni.

Ok. Ni sinopsis nya..


Melina adalah seorang gadis kota yang baru meningkat dewasa. Kehidupannya dipenuhi dengan perkara yang mengasyikkan sehingga dia lupa akan dosa dan pahala. Sikapnya itu telah menimbulkan rasa gundah dalam hati kedua ibu bapanya. Dalam terpaksa dan rasa malu papanya, Datuk Zakri telah meminta jasa baik Luqman untuk membantunya mengawasi setiap tindak tanduk Melina. Setiap hari pasti ada sahaja pertengkaran yang berlaku antara mereka. Perbezaan cara hidup dan latar belakang antara Melina dan Luqman boleh diibaratkan bagai langit dengan bumi. Sebelum Datuk Zakri menghembuskan nafas yang terakhir, beliau telah menitipkan wasiat kepada bapa Luqman, Rashid.

Atas dasar wasiat dan janji oleh kedua ibu bapa Luqman dan Melina, mereka ditemukan dalam satu ikatan suci yang tidak pernah mereka setujui. Walaupun ikatan perkahwinan itu dibina tanpa rasa cinta di hati, namun Luqman tetap menerima Melina seadanya sebagai seorang isteri. Dari hari ke hari, rasa benci yang selama ini menguasai kedua hati kini sudah bertukar kepada rasa cinta dan sayang yang tidak boleh dipisahkan lagi. Setelah rasa bahagia dikecapi, tiba pula badai yang menguji kesabaran kedua hati. Satu persatu dugaan datang menguji kasih sayang kedua insan ini. Mampukah mereka mengharungi segala dugaan ini? Mampukah mereka mempertahankan ikatan kasih suci yang sudah terpatri?





Pada peminat novel macam saya, novel ni koleksi wajib yang patut ada dalam simpanan tau! best! tak sabar nak tunggu novel Acik lana yang lain. Semua best2! Kalau nak harga murah, beli online jer dengan kaki novel. Tak silap hujung bulan ni ada pesta buku selangor dekat SACC. Boleh jugak dapatkan dekat situ.



P/s: Novel baru Siti Rosmizah tak sempat baca pun lagi. Tak tahu bila boleh spend masa nak baca. Huhu..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen!