About Us

Monday, June 4, 2012

Finally Dah Jumpa Pun Baju Resepsi!



Baru sampai dari kampung pukul 8 pagi tadi. kelam kabut bersiap nak gi office sebab bas sampai lambat. Huhu...masih terasa penat tapi tetap semangat nak membaca update blog2 yang saya tertinggal selama 2 hari dekat kampung. Sangat sibuk di kampung hari tu....uruskan macam-macam hal. Nanti saya update lain k!

Alhamdulillah...setelah begitu lama baju resepsi sebelah pihak saya pending, dan setelah banyak masalah yang berlaku, saya dan encik Tunang dah finalkan baju resepsi untuk majlis sebelah saya nanti. Sebenarnya kan, ada cerita sedih dan lucu jugak masa dekat Butik pengantin hari tu. Mana taknya, saya datang butik time kenduri kahwin bersepah-sepah orang buat tentulah tak banyak baju kahwin yang tinggal dekat butik kan? memang tak banyak pilihan. Semua baju yang saya minat masa tengok Dekat FB butik pengantin tu semuanya tak ada. Sedih (T_T)...sebab baju-baju yang tinggal semua saya tak minat. nak pergi butik lain, saya dah bayar full dah dekat butik tu untuk harga baju. lagipun saya dah suka dengan service dekat situ. Even saya just ambik sewa baju dan makeup saja (tak ambik pakej pun!), saya dilayan baik. Setiap message dan call saya dijawab. Apa2 hal, pihak butik akan call saya itu yang saya suka deal dekat situ.

Sebenarnya, agak malu jugak la bila try baju2 dekat butik tu, semua baju yang saya minat dan try menampakkan yang saya ni chubby. pakai je, ketat dekat situlah, dekat sinilah..semuanya menampakkan lemak2 terkumpul yang saya gigih bela dengan jayanya selama 3 tahun ini. hahaha.....so sad & funny! Try baju itu tak ok, baju ini tak ok...sampai saya rasa fade up dan give up sendiri. tambah geram, bila adik dengan akak saya boleh pulak gelakkan saya masa saya pakai baju yang tak kena dengan saya tu..dahlah tengah tension, diaorang boleh pulak gelak2.....Paling tak tahan bila si pemilik butik cakap" Hampa tak mau diet ka?" Hahaha......agak sadis soalan itu sebab saya paling tak reti nak berdiet. Huhu..bila mau kurus ni? Tapi dalam tanya soalan tu sempat lagi pujuk saya " Ala..hampa ada 2 bulan lebih lagi, sempat lagi nak diet. nanti bulan posa turunla berat badan hampa..." Huhu....Mungkinkah??? Malas nak berharap. Yang penting sekarang, nak settle semua benda. pengantin chubby pun cute apa? =)

Tapi, tiba-tiba saya tertarik nak try satu baju ni yang bagi saya simple je. Dua kali pandangpun saya tak rasa baju yang tergantung tu cantik. Tapi disebabkan dah tak ada pilihan, rasa nak try. Mula2 encik Tunang yang try baju melayu, saya nampak ok dengan dia. Lepas tu saya pulak yang try untuk dress kawen pun  saya rasa ok dan comfortable. orang yang tengokpun cakap ok. So, last choice, ambik je...

Sama macam baju untuk bertandang nanti, warna baju resepsi saya jugak dari kalangan warna yang "KUSAM"..huhuhu. Tak tahu kenapa, kami suka benor pilih warna kusam dan soft2 ni. Mungkin sebab warna macam ni sesuai dengan semua warna kulit. Kulit saya sederhana cerah dan encik Tunang pulak agak gelap. Mungkin ini yang sesuai kot. Design dan pattern tetap macam yang kami nak. Simple but nice.

So, untuk resepsi...ini warnanya..

Champagne with green 



Kusam kan? Tapi harap-harap muka kami tak kusamla nanti..huhuhuh....

8 comments:

  1. cantiqq warna nie imah..sorry x angkat fon enset tinggal kat dalam keta ari tue..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ka? harap2 oklah farah sbb majlis imah siang kan takut tenggelam pengantin nanti.Huhu..

      Delete
  2. warna champagne cantik la..klu boleh nak baju kaler macam nie jugak..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...nanti ambikla warna ni jugak sebab warna macam ni sesuai untuk semua jens kulit =)

      Delete
  3. imah! amal suke GILERRRR kaler champagne. kaler champage cantek! nampak soft je :) nanti nikah pun plan nak pakai kaler champage, insyaAllah. sebab john kan gelap2 kopi skit. hehehe. xboleh kaler terang2 sangat. huhuhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ke Amal? imah macam risau2 lagi ni sbb majlis siang takut nampak kusam pulak nanti.huhu...

      Delete
  4. imah! amal suke GILERRRR kaler champagne. kaler champage cantek! nampak soft je :) nanti nikah pun plan nak pakai kaler champage, insyaAllah. sebab john kan gelap2 kopi skit. hehehe. xboleh kaler terang2 sangat. huhuhu.

    ReplyDelete
  5. kita pun choose these theme utk reception

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!