About Us

Saturday, July 14, 2012

Buku Rancang Wang Sejak Jatuh Cinta (Buku Yang sangat2 Bagus & wajib Dimiliki Bakal Pengantin)


Tadi saya gi jalan-jalan dengan kawan dekat Jusco Bukit Tinggi. Aktiviti biasa bila window shopping mestilah singgah kedai buku kan? Kalaupun tak beli apa-apa, saya suka nak belek2 buku baru yang ada. Dan saya tertarik sangat dengan buku ni.....



Dekat 15 minit jugak saya membelek dan baca isi kandungan buku ni dekat POPULAr tadi. Saya ambik baca buku sample ye! Yang memang orang dah bukak untuk beleke2. haha..sekali baca memang tertarik sangat sebab kandungan buku ni cerita betapa besarnya pengaruh duit dalam sesebuah majlis perkahwinan. Betapa kebanyakan orang suka berhabis puluhan ribu ringgit untuk majlis perkahwinan dan akhirnya hidup berhutang piutang selepas kahwin.

15 minit membaca buku ni, hati saya terdetik, "wah! bestnya buku ni....." .Serius, buku ni menyentuh semua aspek tentang perkahwinan, dari bab perancangan untuk bertunang, berkahwin, pemilihan barang, baju kawen and so on. Dan paling penting, apa yang diterapkan adalah macam  mana nak berbelanja dengan penuh berhemah. Kurangkan kos, abaikan mana benda yang tak penting dan tumpukan lebih perancangan perkahwinan selepas kahwin.

For me, untuk semua yang sedang bercinta dan merancang untuk berkahwin, wajib dapatkan buku ni. Yang masih garu kepala fikir macam mana nak manage duit kawen pun elok dapatkan buku ni. Selain baca majalah-majalah tentang fesyen dan gubahan kahwin, elok tambahkan ilmu untuk perkara lain jugak kan? Kita semua sedang berusaha untuk menjadi lebih baik. Insya-Allah... Oh ya, Saya tak belipun buku ni sebab dah tinggal sebulan je lagi nak kawen dan duit memang dah tahap finalize semuanya tapi syukur sebab apa yang ditulis dalam buku ni kebanyakannnya memang saya praktikkan.


Sinopsis Belakang Buku:


Manusia bijak tidak akan pernah gagal merancang,walaupun perancangan mereka itu belum tentu berjaya.
Begitu juga dalam aspek perhubungan.Bukan mudah mahu merancang perkahwinan yang penuh bahagia, sekiranya tidak dimulakan sejak dariawal jatuh cinta.
Rancang Wang Sejak Jatuh Cinta mampu mengelakkan bakal pengantin daripada terjebak dengan episod masalah kewangan yang berpanjangan, sebaik sahaja bergelar pasangan suami isteri.
Malah mengelakkan pasangan daripada hanya menjadi raja untuk sehari, tetapi menjadi hamba untuk sepanjang hayat.


P/S: lepas ni nak cari buku perancangan kewangan lepas berumah tangga pulak dan cara memiliki hartanah sendiri. Minat dah makin ke arah buku ilmiah motivasi pulak sekarang =)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen!