About Us

Tuesday, July 10, 2012

Cerita Seminggu



Dah hampir seminggu tak menulis. Macam-macam cerita nak kongsi dekat sini. dah beberapa hari saya tak sihat. Mula2 demam. Lepas tu kena food poisoning. dah 2 hari tak pergi office. mc. Badanpun dah naik lembik 3 hari keja muntah dan membuang. Makanpun xlalu. Bila makan mesti nak muntah balik. Dah rasa Xtahu apa lagi yang tinggal dalam badan. Semuanya asyik keluar balik je. Dah naik bosan tidur dan rehat saja di rumah. Huhu...Malam ni dah rasa kuat sikit. Mintak2 esok bertambah baik dan boleh pergi kerja macam biasa. Insya-Allah...

2 minggu berturut-turut weekend yang ada, saya gunakan untuk settlekan hal2 majlis walimah saya nanti. memang kelam kabut sebab kena urus seorang diri tanpa family dan tunang. Tapi takpe, saya kan miss independent (^_^).  Mujur jugak roomate baru saya baik hati nak temankan. kalau tak, takut jugak nak kemana-mana sorang2 sebab sekarang ni banyak kes jenayah yang melibatkan wanita di luar sana. Huhu..

Alhamdulillah...kad kahwin & bunting yang saya tempah dahpun siap 2 minggu lepas. Saya buat dekat kedai kad kawen dekat Klang. Saya puas hati sangat dengan hasil kerja diaorang. Highly recommended. Service memag bagus even saya buat kad murah & biasa jerpun. Pasal kad nanti saya buat review k.

1000 keping kad. Separuh untuk saya, separuh lagi untuk pihak Encik Tunang. Saya buat kad kawen untik both side dalam 1 kad je. Rasa lebih jimat dan mudah. Huhu...

Langsir bilik pengantin dan ruang tamu rumahpun saya dah beli. Macam tu jugak dengan baki barang hantaran dan bantal nikah. Bantal nikah tu mula2 ingat nak sewa dekat butik pengantin je sebab saya rasa dah tak ada masa dah nak buat. Tapi bila fikir2 balik, baik saya DIY je. Nanti bantal tu boleh guna balik buat bantal lepak2 depan Tv dekat rumah. Lagipun bukan mahal pun. tapi saya beli bantal biasa je yang saiz besar. Janji boleh buat duduk sudah. hehehe.. Baru ambil ukuran dan gunting kain untuk jahit bantal. Langsir pulak saya beli dekat 2 tempat. Ada yang beli dekat Nagoya dan ada jugak yang beli dekat Jakel. Balik rumah nanti baru nak menjahit sebab dekat sini saya tak ada mesin jahit. Huhu......saya jahit biasa je, Insya-Allah sempat kot. barang hantaran semuanya dah settle beli. Cuma hiasannya yang tak difikirkan lagi. Rasa macam tak jadi nak guna pinggan putih sebab nanti susah FFIL nak bawa balik rumah diaorang yang jauh tu. maybe gantikan dengan bakul sebab taknak barang tergolek-golek. Itu cadangan mak sedara sayalah. tapi tak cari lagi bakul tu....Ada cadangan dekat mana bakul untuk hantaran yang murah2 tak?



 Kerja DIY pun beberapa hari tertangguh sebab saya tak sihat. Insya-Allah esok kalau tak ada apa2 nak start balik buat DIY project. Moga hari-hari esok lebih baik dari sebelumnya. mudah-mudahan..


3 comments:

  1. moga cik Imah cepat2 sembuh..

    ReplyDelete
  2. cian imah...semoga cepat sihat n gud luck utk preparation..smg berjalan lancar...

    ReplyDelete
  3. take care fahimah. jaga makan betul2.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!