About Us

Monday, July 16, 2012

Hadiah Tak Di sangka


Baru call my mom tadi. Dia bagitau saya yang ada kenalan family saya hadiahkan saya kain baju untuk nikah. Mak nak suruh saya buat kain tu sebagai baju nikah sebab dia rasa cantik. (tapi saya tak tengok lagi rupa kain tu). Next week baru nak balik tengok. Pak cik yang hadiahkan kain tu beli kain tu dekat Pakistan. Tapi sayang sebab baju nikah saya kan dah siap. Walaupun tak cantik tapi yang penting dah siap dan rupa macam yang saya nak.

Tapi, rasa terkilan jugak la sebab kain tu orang hadiahkan untuk buat baju nikah. Kebetulan warna baju tu cream. Sama macam baju nikah saya sekarang. Tapi betul2 sama ke tak, tak pastilah pulak. Macam mana erk? kalau nak cari tailor untuk jahitkan pun tak tentu ada dalam masa2 terdekat ni. Tapi mak saya cakap dekat kampung ada lagi tailor yang boleh ambik upah baju untuk raya. ke saya buat jer baju tu then baju nikah yang ada sekarang sebagai back up if something happens? ye tak?

Apa2pun kena balik tengok dulu baju tu. Kalau mak saya cakap cantik, saya percaya mestilah cantik kan... Tak sabar nak balik tengok kain  tu. Ala, kalau tak boleh pakai masa nikahpun boleh je kalau nak pakai kalau ada event atau apa2 kan? (macamlah selalu ada event). Boleh je nak baut baju raya haji ke? erk.

Thank you pak cik Sarip sebab hadiahkan kain baju tu untuk saya. Dari kecik2 lagi kenal dia. Tak sangka dapat hadiah awal dari dia. Alhamdulillah......


P/s: Minggu depan dah nak balik kampung. Nak submit borang nikah dekat pejabat agama. 

4 comments:

  1. rezeki nak kawen, best nye dpt hadiah baju nikah! Baju nikah mila non ado lagi nih, masih mencari kain yg sesuai... ohh...prada lace... heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2. Tapi kan tak tentu lagi boleh buat jadi baju nikah sebab entah2 warna tak sama dengan tunang imah. Hehehe..takpe, as a bakup boleh je. Hehehe..maybe buat baju raya je kot kalau tak sempat nak tempah =)

      Delete
  2. wah untungnye..
    rezki kawen ni kan ;)

    ReplyDelete
  3. murah rezeki orang yang nak nikah. betullah janji Allah, Dia akan bagi rezeki untuk orang yang nak bernikah. :)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!