About Us

Thursday, November 8, 2012

REVIEW: Bride Hand Bouquet




Ok. Macam yang saya janjikan before ni, saya nak men”review” pasal HB masa wedding saya yang lepas. Mulanya, untuk HB ni saya nak DIY. Saya tak ambik pakej untuk wedding, so memang tak adalah dapat HB dari vendor. Tapi lepas menang GA contest dari AAWD, hasrat untuk DIY tu cancle lah..dah dapat Hb free, tak payah penat2 nak DIY lagi. Hehehe..

Sebenarnya, owner AAWD ni, Cik Mila tu classmate saya masa dekat UiTM dullu. Tapi saya menang GA bukan sebab saya kawan cik Mila ok, tapi saya terpilih secara random. Kira rezeki nak kawen lah katakan. Asalnya, HB ni dapat fresh flower tapi saya request tukar jadi artificial flower. Kampung saya kan jauh, mau layu kalau pakai fresh flower. Huhu….saya just mention dekat cik Mila warna baju saya untuk nikah & reception then nak bunga yang nampak “hidup”. Yang lain serah pada Cik Mila bulat2. Saya percaya dengan hasil kerja Cik Mila lepas tengok semua HB yang AAWD buat. Cantik2 ok!

Ok..inilah HB yang saya gunakan time nikah & reception masa majlis 25 hb 8 lepas….









Cantik! Saya suka sangat Hb saya ni. Even masa mula2 saya fikir bunga warna merah paling cantik & sesuai untuk nikah, tapi bila tengok Hb buatan cik mila yang ada campuran warna putih, cream & merah then hijau sikit2 saya terus jatuh hati. Kira kombinasi warna ni sesuai jugak untuk dua2 majlis saya. Thank You Cik Mila =)

Untuk majlis bertandang, cadang  mula-mula memang nak DIY. Tapi bila dah ter “jatuh” hati sgt2 dengan HB buatan cik Mila, terus tukar plan. Dapat pulak time tu penyakit malas dah datang, lagilah rasa nak tempah aje HB dekat Cik Mila. Malasnya nak DIY. Hehehe…. So, saya terus call Cik Mila untuk tempahan HB for majlis bertandang. Sama jugak macam yang dulu, saya tetap nak pakai artificial flower. Harga? Masih bawah budget saya =) . Oh ya, dengan AAWD kita boleh beritahu berapa budget kita dan Cik Mila akan buat HB based on our budget. Kan senang gitu. Warna HB kali ni pink2 + peach sikit. Cuma saiznya  kecik sikit dari HB yang first tu tapi still ok. Kata nak kelainan kan? (^_^)






Hb2 tu still masih dalam simpanan saya. Cadangnya nak letak dalam pasu sebagai hiasan dekat ruang tamu rumah dan bilik tidur.  Tapi, sekarang ni tak ada idea lagi nak hias rumah. Sibuk nak melengkapkan dulu barang2 rumah. Untungnya bila guna bunga artificial ni sebab ia masih  boleh diguna pakai walaupun dah habis majlis. Sesuai dengan konsep perkahiwnan yang saya nak. Boleh digunapakai semula, tak membazir & jimat. Alhamdulillah….



Untuk b2b yang masih tercari-cari vendor untuk wedding korang, bolehlah terjah FB AAWD & blog AAWD  dan boleh jugak serbu blog  Cik Mila yang baik hati & comel tu disini. Hasil kerja AAWD memang terbaik dengan harga berbaloi-baloi!




4 comments:

  1. nice.. menyerlahkan penampilan..

    izfa siap bertekak xnk pakai HB.. boleh? hahaha.. tapi, terpaksa akur kerana ku raja sehari.. :P

    ReplyDelete
  2. simple je bunga tu. tp cantik sebab yang pegang bunga tu mmg dah cantik. hihi. ;D

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!