About Us

Friday, November 9, 2012

Review: Reception Outfit




 Hari ni nak wat review pasal Reception outfit. Hal ni memang macam2 isu yang timbul. Asyik bertukar baju. Silap saya jugak sebab bayar full awal2 dan tak survey banyak tempat. Lagipun bila dengar owner butik cakap banyak design baju baru nak masuk masa bulan 5 & 6 terus setuju nak ambik baju dekat situ. Mula2 pilih warna biru, lepas tu tukar sebab hampir sama dgn baju bertandang.  Lepas tu, nak warna ungu kelabu, tukar jugak sebab hubby cakap baju tu nampak seksi dengan saya (erk!) dan saya kelihatan lebih chubby. So, cancle. Saya nak baju warna soft yellow with blue tapi terpaksa lupakan sebab baju tu tak padan dengan saya. Memang banyak baju2 cantik dekat situ. Modern design tapi sadis sekali sebab tak semua padan dengan saya. Tahu2 aje saya nye cutting badan macam buah pear, besar di bawah dan butik tu pulak style fix kan size. Kalau size M, M lah..S, S lah..kalau design untuk L & XL memang tak banyak pilihan.  Huhu…So sad! so hadap aje baju mana yang padan dengan saya. No choice! Nak tempah baju baru kena tambah duit dekat 2 kali ganda, tak jadi. Pasrah aje…

Ok. Untuk baju ni, saya pilih yang orang lain nye design. Kira saya orang ke-2 yang pakai baju tu. Harga sewa memang murah. Sebab butik ni tak kisah baju tu design baru pun asalkan orang yang first dah pakai, terus jatuh harga untuk orang seterusnya. Design ala2 baju Farah AF2. Kira hampir samelah style dengan warna baju cuma corak aje yang lain. Agak2nya pengantin yang pilih baju ni mesti minat sgt dengan baju kawen farah AF kan sebab tu nak jugak wedding dress dia macam tu kan? Saya? Sampai sekarang macam paksa rela aje sukakan baju tu. Huhu…..Tambah2 masa tengok wedding orang yang sebelum ni pakai, memang baju tu cantik dengan dia. Tapi bila tunjuk dekat housemate dengn kawan saya, diaorang cakap baju tu kusam. Tak naik. Huh..terus jadi ‘down”.  Satu lagi baru perasan yang bila ambik gambar baju bride & grrom tak nampak sama sebb effect flash camera. Jadi warna “putih” baju lelaki padahal kalau depan mata warnanya sama dgn baju bride. Huhu…ni salah satu punca saya tak suka baju resepsi saya.
Saya tawakal aje…lagipun kakak saya banyak bg nasihat yang pengantin semuanya akan “cantik”…lain orang pakai, lain nampaknya. So, happy2 sudah! Jangan tension2 pasal baju lagi. So, masa hari majlis tu, saya cool aje soal baju tu. Biarlah..benda dah jadi.



Untuk tudung butik provide tudung awning & saya memang taknak pakai tudung awning ( Tak biasa pakai takut xselesa). So, kena ar cari idea lain untuk tudung.  Saya decide untuk pakai shawl (murah je..RM 5 untuk shawl & RM 5 lagi untuk inner). Ok, masa hari wedding, saya yang siapkan diri sendiri untuk tudung & veil sebab nak sangat buat style sendiri kan. Lagipun yang butik sediakan tudung awning, so style shawl staff butik tu xtahu nak buat. Kena la pakai sendiri. Tambah pulak kelam kabut sama sbb rmbgn pihak lelaki nak balik awal. Sebenarnya, veil dia agak keras sbb ditampal gam & bukannya dijahit, mmg susah nak pakai. Mmg bnyak pin yg saya gunakan untuk betul2 buat dia lekat elok di kepala. Huhu…



Dress saya dari belakang. kosong jer...

Masa hari kenduri disebabkan hujan turun lebat sangt sebelah malamnya dan kawasan rumah saya lecah dan tanah basah, saya just pakai selipar. Tak pakai pun high heel yang saya beli tu. Masa outdoor je pakai. Pengatin hanya berselipar time kenduri! Hehe…Overall untuk outfit, saya kira oklah. Service memang terbaik walaupun kami just sewa baju & makeup dekat situ. Hargapun berpatutan..perbincangan pun mudah. Highly recommended butik pengantin untuk b2b kedah sbb design pelamin, bilik tidur, meja makan semua up to date dan cantik2.


10 comments:

  1. actually, u look damn gojes ok ! sgt cntik !

    ReplyDelete
  2. lbh kurang kes suria psl baju sanding...tu xreview pe2 lg......kasi ati cool skit..hahhahaa

    ReplyDelete
  3. Tapi serious Imah. Baju pengantin both of you sangat cantik.

    ReplyDelete
  4. cantik la imah.. hihi..amek butk kt mana

    ReplyDelete
  5. mmg betul baju pengantin lelaki nmpak cam putih..tp tu xpenting pun..sebab baju ppuan serius cantik! suka match oren/peach dgn hijau lumut..betul ckp kakak u, seri pengantin. Tahniah! :D

    ReplyDelete
  6. dear, i rase bju u nie nice.. =)

    ReplyDelete
  7. salam..nak tanya..ni amik butik kt mana?

    ReplyDelete
  8. dalam gambar je ye nampak gtu...luar okey kan..tp tu la yg dlm gambar tu nak tgok ssmpai akhir hayat..apa pun cantik je dengan imah..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!