About Us

Wednesday, November 28, 2012

Semua xleh makan. Habis, nak makan apa je ni?


Mood minggu ni memang tak berapa nak baik sebab tu rajin sangat update blog.  Tension pun ada dengan keja. Sebab saya cuma tingal lagi 1 minggu 3 hari jer dekat tempat keja skrg. patutnya time ni dah boleh relax2 sikit, clearkan apa yang patut then hand over keja dekat orang lain tapi sebaliknya yang berlaku....orang baru xmasuk-masuk pun lagi so camne nak handling over keja ni? keja ni sampai bila pun takkan habis. Saya akan siapkan part keja saya then resign on time. Sebab tu skrg baik hati siap angkut keja balik rumah. Huhu...

Ok..back to main topic, masih pasal allergic saya ni. Hari tu lepas inject dah ok sikit dah. kurang naik bintik2 merah tapi kejap je. Hari ni berlambak pulak naik. Tengah fikir apa yang saya makan semalam. ayam? roti? nasi goreng ikan bilis? huhu...gatal sungguh. Then, gi jumpa dr lagi. Doktor advice jgn makan seafood, jagn makan ayam, jgn makan gandum, kekacang, soya, ikan pun xleh. Huwa.....roti pun xsemua roti leh makan. Telur pun xleh. Huhuhu...habis ape je leh makan ni? maybe jadi vegetarian pulak lepas ni. Makan nasi berlaukkan ulam? erk!

Saya dah dapat alamat doktor pakar kulit dekat Kulim. Insya-Allah akan ke sana dengan husband dalam masa terdekat sbb senang nanti nak follow up semua dekat sana. Pray for me..

Yang positive nyer...disebalik penyakit allergic ni, dengan kena pantang makan macam2 jenis (oh! sungguh sadis!) saya maybe leh mula berdiet kan. Turunkan balik berat badan yang bertambah-tambah lepas kawen ni...muka pun dah tembam semacam sekarang..hahaha...see...

Ok. ada harapan nak kurus lah lepas ni. Nak cepat baik kenala ikut cakap doktor kan. Mujur saya kaki makan buah-buahan kn. Tapi...paling sedih bab parut yang penuh di tangan ni..huwaaa...


Takpe, saya terima semua ni sebgaai dugaan =). Ada hikmah apa yang berlaku kan. Harap2 bila pindah balik kulim nanti dah tak allergic lagi.


Ok...tak sabar! tak sabar! tak sabar nak resign. cepat la orang baru masuk. huhu..banyak benda nak handling over ni. Plz!




6 comments:

  1. Mcm kakak sy ler...alergik truk...kdg2 smpai kne masuk wad sbb bdan dia dr bintik2 merah jd bengkak2..

    Hope sabar la ye... =)

    ReplyDelete
  2. alergik eh..samelah kite tp xde teruk sgt pun..ade gak parut kat tangan tp letak minyak gamat je. ilang sikitlah.. xdelah semua..jom kite diet!!kite pun kembang dah ni lepas kawen.. uwaaaaaaaa~~ T_T

    ReplyDelete
  3. la..ciannye.. bagus makan sayur..tnm sendiri lagi bagus.. hihi..

    ReplyDelete
  4. xpe imah...yg parut kat tgn pasal gtl2...boleh je hilang...rasenyer kurang sbulan dah hilang dah..cik mah pun bnyak giler hari tu...

    ReplyDelete
  5. Kak, saya pernah terbaca yang catalyst vco pun sesuai tuk allergic, tp saya pun blum try lg, nnt akk try search kt tenet la psl produk ni, byk feedback positif sbb ni supplement.

    ReplyDelete
  6. Tapi selalunya, ramai org jadi allergik lepas kahwen, tak tahu lh kenapa.. perubahan hormon mgkn...ada 2 org kawan saya, allergik diorg naik sampai ke muka..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!