About Us

Tuesday, November 6, 2012

Review Filem Sinister

Baru berkesempatan nk tengok filem Sinister weekend lepas dengan housemate. Last week xbalik kulim, so gi jejalan dengan housemate. hehe...untuk peminat filem horror macam saya ni, mana leh terlepas peluang tengok filem yang dikatakan filem paranormal seram ni kan?



Filem ni mengisahkan tentang seorang penulis kisah jenayah sebenar yang melalui zaman kegemilangan dengan hasil penulisan beliau, Ellisson. Namun, bila mengalami zaman kejatuhan, Elisson nekad untuk mengembalikan semula zaman kegemilangan tersebut dengan merungkai misteri sebuah kes jenayah di sebuah rumah. Tanpa pengetahuan isteri dan anak-anaknya, Elisson membawa keluarganya untuk tinggal di rumah yang menjadi sebuah tempat pembunuhan satu keluarga. Dia ingin merungkai misteri kehilangan seorang kanak-kanak dalam keluarga tersebut.

Di rumah itu, Elisson menemui rakaman beberapa pembunuhan di dalam beberapa tape di dalam kotak  yang diberi nama "home Movie". melalui rakaman pita-pita itu, dia menemui beberapa kes pembunuhan yang melibatkan beberapa keluarga. Ada pembunuhan yang dilakukan dengan mengantung ahli keluarga di pokok, ada jugak yang di sembelih ketika tidur, di bunuh dengan menggunakan mesin pemotong rumput, di lemaskan dalam kolam renang dan di bakar hidup-hidup dalam kereta. Yang peliknya, setiap pembunuhan itu diikuti dengan kehilangan seorang kanak-kanak. Di rumah yang sama, Elisson turut mengalami gangguan-gangguan misteri sehingga memaksa dia membawa keluarganya berpindah dari rumah itu dan bertekad untuk melupakan impiannya untuk menjadi penulis jenayah terkenal semula.

Apakah yang berlaku seterusnya? berjayakan Elisson lari dari semua gangguan misteri itu? Siapa pembunuh keluarga-keluarga itu? Kenala tengok filem ni sendiri. Mana leh story kan..

Review saya:

Ok, bagi saya filem ni filem yang seram tanpa hantu. Eh? Yup! elemen seram yang diterapkan tanpa perlu di sogok dengan kelibat dan wajah hantu yang buruk. Huhu..Tapi tak bermakna filem ni tak ada hantu, ada. Unsur bunyi dalam filem pun dah boleh buat saya naik seram.

Plot cerita agak perlahan tapi masih belum boleh buat saya mengantuk. Yang bestnya, Filem saya ni buat saya turut berfikir sama seperti Elisson. Siapa yang jadi dalang untuk semua pembunuhan tu? mengapa keluarga tu di bunuh? dan macam-macam persoalan yang buat saya tak senang duduk. tak sabar nak tunggu ending. Dan tak henti-henti buat andaian sendiri.

Tapi endingnya memang agak mengecewakan. Huhu..saya tak suka ending begitu! Tak suka! Tak suka! tapi biasalah, dah namapun saya bukan pengarah cuma penonton. So, hadap ajelah ending nya cam gitu. Apapepun, overall kira oklah. Tapi masih belum dalam level "seram" sgt2 bagi saya. Biasa aje. hehe...Next, rasa nak tengok filem paranormal Activity 4 pulak. Tapi baca review banyak cakap xbest sgt dan plot berterabur. So, masih fikir2 nak tengok ke tidak. Tapi yang pasti, Filem Istanbul Aku Datang memang nak gi tengok! hehehe....macam best jer tengok trailer filem tu. Suka filem macam tu!




3 comments:

  1. for me, paranormal activity 4 x bbaloi pon
    tgk kay wayang.. sumpah boring and xseram
    sgt pon.. dari mula cerita smapi habis, rasanya
    cuma 10 minit terakhir je kot yg suspen sket..
    mula2 mmg mengantuk.. haha.. tp mmg plot cite die
    slow pon kan.. nway, tpulang la pada imah nak
    tgk kt wayang ke tak.. tp pada saya, tggu je la
    kt astro.. hehehe.. =)

    ReplyDelete
  2. x berani tgok cerita seram..sbb nanti bayar tiket bukan utk tgok wayang, tp ntk tutup muka..haha...

    ReplyDelete
  3. suka eh imah tengok cte2 seram & suspen dekat wayang..huhu..syaz layan cte aksi & kadang2 romantis je..mls nak cuak2 tutp mata dlm wayang klu tgk muvi genre seram nie..hehe

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!