About Us

Friday, November 30, 2012

Review: DIY Bunga Telur


Bunga telur ni asalnya saya nak DIY sendiri sepenuhnya. Tapi disebabkan sibuk nak menyiapkan DIY bunga2 crepe untuk hiasan paper bag untuk tetamu, saya tak sempat nak buat semuanya sendiri. Then, mak teh saya offer diri untuk tolong saya siapkan bunga telur ni. So, saya ajarlah dia buat bunga tisu ni. Kiteorang wat sikt jer bunga telur ni. Dalam 250 aje. 100 untuk rombongan pihak lelaki dan lagi 150 untuk pakatan kampung saya.

Kira bunga telur ni saya tolong2 aje buat bukan semua 250 bunga tu saya buat sorang ok!

Nah..tempek banyak2 gambar bunga telur yang sempat di ambil. Macam biasa, tema wedding memang ke laut. suka hati je nak wat warna apapun.  hehe....




















Bunga ni semua pakai kertas crepe aje. Senang jer nak buat cuma bunga ros tu yang kena teliti sikit. Bunga carnation tu saya yakin ramai b2b yang dah tahu buat kan? sila angkat tangan kalau betul! (^_^) . Bunga ros tu ada macam2 style orang buat kan. Saya banayk belajar tutorial ni dekat Youtube. Giler rajin time jadi b2b2 dulu! skrg ni jer yg dah malas. sebab tu badan makin berlemak. Dah gemuk. hehehe...

Masa time dah siap letak telur & masukkan dalam bakul luper pulak nk ambik gambar. memang menyesal..huhuhu..

Saya masih simpan contoh bunga telur ni sebab nak wat kenangan. macam tu jugak dgn paper bag dan benda2 lain utk wedding saya hari tu. Semuanya ada sentimental value even semuanya simple2 aje...

4 comments:

  1. cantik sangat kedua-dua bunga telur tu.
    kak imah share laa macam mana nak buat bunga ros tu.
    serious cantik :)

    ReplyDelete
  2. OK. Memang sangat gigih. Nana pun tengah DIY bunga telur untuk majlis khatam nanti. Baru buat 10batang dah bosan. HAHAHA. Kemain malas.

    ReplyDelete
  3. kak,zue pon da pandai wat. siap hias opis lagi ngan bunge pom pom. then zue pandai wat macam rose ala-ala tulip hihihi...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!