About Us

Friday, November 23, 2012

Tangan Sudah Buruk!


Tangan saya dah Buruk.Huhu...dah penuh dengan parut2...hari ni jadi parut esok naik lagi bintik merah baru. Dah sebulan jadi macam ni. Dah 3 klinik pergi tapi x jugak baik2. "penyakit lepas kawen" la kot....huhu...Nak kata allergic sebb pregnant tak jugak sbb x pregnant pun lagi.Huhu... (tahu tak betapa kecewanya saya bila UPT hanya ada 1 line?)

Saya tahu saya mmg allergic dengan environment mcm air, product, debu hama dll tapi selalunya taklah jadi seteruk ni sampai segala corak2 "tak berapa nak indah" melakar dengan penuh bebas di tangan dan kaki. Dah tu xnak baik2 walau dah makan ubatpun. Before kawen tak pernah kena allergic pasal makanan, tapi sekarang ni macam dah jadi alergic makan la pulak. Doktor pun tak dapat detact allergic apa pulak kali ni. Huhu...

tak berapa nampak sgt...tapi kalau perasan bintik2 merah banyak dekat tangan

Tadi baru lepas kena 2 injection. Dah ok sikit gatal2. Lepas ni kena refer pakar kulit untuk scan dan tahu allergic apa. Sob..sob..


scary tengok tangan sendiri


Mata dah ngntuk sbb kena injection tadi. patutnya dapat mc tapi saya tak nak. Mahu mengamuk bos saya sbb asyik mc keja pulak banyak. dah nak resign ni banyak keja. penganti baru pun tak masuk lagi untuk take over keja. seyes saya dah rasa stress sgt sbb kemungkinan besar tak dapat resign on time. cuti yg ada kena tolak balik (diorang bayar) sbb terpksa siapkan keja padahal saya dah planning nak cuti seminggu before start keja baru. Memang kecewa...huhu...

Bye, nak gi tido. huhu..dah ngantuk tahap gaban ni penangan injection tadi. huhu....

19 comments:

  1. isk iskkk.. kenapa ni? kesiannya. nasib laa dah selesai suma majlis kan. kalau tak mesti lagi tak keruan memikirkan hal2 cani. get well soon ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. allergic yang tak dapat dikesan puncanya. maybe makanan kot.huhu

      Delete
  2. imah...teruk tu imah....mcm cik mah kn...tp cik mah mmg ade penyakit gatal2 kulit....tp kadang2 je kena...cik mah mkn vitamin e ..nama die natapherol...kotak hijau..kat farmasi ade..try lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu makan jugak tai now dah stop. lela try balik. dah lama xjadi macam ni..imah dulu kalau air tak bersih pun jadi allergic jugak. main rumput pun ken allergic.

      Delete
  3. semoga cepat sembuh n cepat dpt double line :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..tq. Insya-Allah..mintak2 sama2 kita cepat double line! hehe

      Delete
  4. pernah juga kena macam itu dulu lah...sebab persekitaran yang tak berapa nak bersih... contohnya tilam tempat kita tidor tak jemu tengah panas..tukar cadar setiap minggu...lepas itu mandi dengan sabun yang ada anti bateria...jaga kebersihan lebih elok daripada sebelum ini...ALhamdulillah tak ada dah...semuanya dengan izinnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ed, aku mmg alert dan jaga gila bab2 yang aku tahu aku allergic exspecially persekitaran aku sbb aku dari kecik2 lagi allergic semua tu cuma yang baru2 ni aku tak dapat nak agak ap puncanya sbb barang aku pakai sama macam dulu. aku dah cuci semua benda, bilik, umah, cadar2, tilam,kain tuala & semuanya tapi still macam tu.

      Delete
  5. ya allah..sian yer awak....
    ada alergic pe2 tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg asal allergic pun tapi yg kali ni paling teruk sbb tak tahu puncanya

      Delete
    2. sian ke awak..mmg sbb hormon ps kawin kot..
      suria skrg..sbb kulit muka kering...mmg truk gakk

      Delete
  6. alahai. kesiannya imah. allergic kenapa ni? salah makan eh? aduhai. nasib baik dah habis majlis.

    ReplyDelete
  7. eymah, doktor2le juga tp ikhtiar jga cara alternatif/jumpa mana ustaz al-syifa ke...masa sblum melarat kn..cepat2 ikhtiar.

    ReplyDelete
  8. kalu dah mkn ubt yg doktor bg...rasanye imah kna cuba ikhtiar jg dengan cara alternatif..pergi mna2 pusat alsyifa yg brdekatan....ikhtiar sblum melarat.

    ReplyDelete
  9. sama mcm ana,senang allergik dgn persekitaran.tp muncul kt kaki jela..pakai ubat krim je dari farmasi..tp xtau ubat apa sebab abah yg beli..

    ReplyDelete
  10. Kesian pulak baca. Ini cadangan jer sbb ku takder share pun dlm klinik ni! Hahahaha....

    Ku jua mempunyai kulit yg ultra-super-duper sensitive. Cuba pergi Klinik Doktor Ranjit - di Subang Jaya, berdekatan dgn Public Bank & Maybank, SS 15 Subang Jaya. Dah lebih 20 tahun doktor ni ku kunjungi setiap kali isu alergiku timbul. Kalau tak silap, dia ada cawangan kat Shah Alam juga... Ubat dia mmg serasi dgnku.

    ReplyDelete
  11. perubahan hormon kot.. sy pun keciwa 1 line.. kiter doa sama2 ye moga2 2 line pasni..

    ReplyDelete
  12. insyaAllah imah..usaha tangga kejayaan. hehehe. sama2 kita berusaha. pasangan pjj mcm kita ni kena kreatif ;D

    ReplyDelete
  13. imah..try tukar sabun mandi juga.takut alah dgn mandian juga..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!