About Us

Wednesday, November 14, 2012

Review: DIY wall sticker



Alang2 dah buat review pasal bilik pengantin, jom kita wat review sekali dengan wall stickers yang saya DIY dekat bilik tu. 

Puas saya men google sana sini untuk dapatkan maklumat pasal wall stickers yang sangat popular di korea ni. Wall stickers ni ada macam2 jenis tapi yang bezakan dia adalah kualiti. So, nak cari dekat kedai memang tak ada masa. So, saya beli online jer. Harga ada yang mahal ada yang murah, ikut pada design. Lagipun, kualiti memang bagus sbb yang korea nya, senang nak paste dekat dinding then warna sticker pun cantik!

Saya beli dua design sticker. Then, saya gabungkan dua design ni untuk hias bilik pengantin saya. Namapun DIY kan, so fikir2 sendirila mcm mana nak hias. Area hiasan tentu sekali dekat kepala katil. Hehe…ok jom tengok wall sticker yang saya dah beli.






Yang bunga besar tu harga dia tak silap RM 10. yang rumput2 tu harga RM 22 tak silap. Siap dapat  free sticker butterfly lagi ! Saya pilih yang murah2 aje walaupun masa mula2 macam nak beli yang design rimbunan dahan pokok. Tapi harga mahal sikit, so cancel. Takpe, idea tu leh guna untuk hias bilik tidur dekat rumah sendiri. Jom tengok hiasan kepala katil sebelum dan selepas..

Sebelum…




Selepas….







Comel gak kan wall sticker ni? Paling best, sampai sekarang wall sticker tu tertampal elok je dekat dinding kepala katil. Tak tertanggal pun. Tapi kalau nak ditanggalkan pun boleh. Tak rosakkan cat dinding pun. Dan ini beberapa keeping gambar kawen kami dengan wall sticker tu…











Oklah..untuk yang nak beli wall sticker ni, boleh jenguk di TheFusionEnterprise DIY wall stickers. Ada macam2 design wall sticker yang menarik dekat sini. service bagus, penghantaran pun cepat.  Saya dah fall in love dengan wall stickers sbb design dia Masya-Allah cantik bangat! Kiut miut gitu!  Lehlah jadikan ilham untuk hiasan rumah sendiri or inspirasi untuk b2b dalam men”deko” kan? Dekat sini ada jual Yang ready stock, kalau nak di tempah pun ada. Yang penting leh DIY sendiri! Jimat + puas hati… =)

4 comments:

  1. woowwwwwwwwwww...cantik sngt tu....nk kn tgok2 juga....dngn imah amik gmbar berlatarkan wallpaper tu..serius cntik sngtlah....adoi..jatuh cinta ngan wall paper tu... :)

    ReplyDelete
  2. kretifff yer......
    apa lg cik mah..beli arr.....hehhehe..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!